Szabó Lilla (2021) A vitaminok marketingkommunikációja és a reklámok fogyasztókra gyakorolt hatása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szabó Lilla_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (787kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vitaminok marketingkommunikációja és a reklámok fogyasztókra gyakorolt hatása Manapság egyre nagyobb szerepet kap a tudatos és egészséges életmód, ami így a mindennapjaink részévé vált. Ez szinte egy mindenkit érintő téma. Célom az volt, hogy egy olyan témát vizsgáljak, ami része a mindennapi életünknek és a fogyasztók nagy részét érinti. Releváns szempontok közé tartoznak olyan érvek, hogy egy dinamikusan fejlődő piacot tanulmányozzak, ahol évről évre egyre nagyobb forgalom bonyolódik le. Valamint ahol viszonylag nagy verseny folyik a fogyasztókért és a piac kínálata sokrétű. Lényeges indoklás még, hogy a vitaminok reklámozása rendkívül széles marketing lehetőségeket kínál. Ugyanis a marketingkommunikációs eszközök közül a legtöbb alkalmazható ezen készítményeknél. Foglalkoztam a vitaminok reklámozásával és kommunikációjával, valamint a reklámok fogyasztókra gyakorolt hatásával. A témával kapcsolatban kitértem a különböző reklámozási felületekre és ezek hatékonyságára. Vizsgáltam a vitaminfogyasztási szokásokat, több korosztály szemszögéből is. Illetve a vitamint fogyasztók tudatosságát és ismereteit a témáról. Dolgozatom során bemutattam a különböző marketingkommunikációs eszközöket, részletesebben kitérve a vitaminoknál alkalmazott marketingre. Hiszen ebben az iparágban is elsősorban az értékesítés a cél a marketingen keresztül. A vitaminpiacon igen erős verseny folyik, mivel a kizárólag vitaminokat forgalmazókon kívül és a számos gyógyszergyártók mellett egyéb táplálék és sportkiegészítőket gyártó cégek is forgalmaznak vitamin készítményeket. Ez azt eredményezni, hogy ezen a területen is a fogyasztókért zajlik a verseny, és azért, hogy minél több elkötelezett, márkahű vevői kört tudjanak kialakítani. Ehhez pedig elengedhetetlen a reklámozás és ezek meggyőző ereje, valamint megtalálni azt a csatornát, ahol a lehető legnagyobb eséllyel tudják megcélozni a potenciális vásárlót. Szekunder kutatásomban részleteztem a reklám pszichológiáját és ezáltal a fogyasztók meggyőzésének fontosságát, a fogyasztói magatartást, illetve a marketingkommunikáció fontos elemeit, mindezeket a vitaminok tekintetében. Továbbá a vitaminok értékesítési tendenciáit és egyes években eredményezett árbevételeit. A primer kutatásom célja, hogy megismerjem az emberek véleményét a vitaminreklámok hatásosságáról, valamint a személyes véleményük befolyásolhatóságáról az egyes vitamin fajták között. Kiemelt szerepet kapott vizsgálatomban az is, hogy megtudjam, mely tényezők és személyek képesek igazán hatást, befolyást gyakorolni a fogyasztókra. Illetve csak a reklámozás hatására történik-e vitamin fogyasztás a mindennapjaikban. Mindezeket három korcsoportokra osztva, így megismerve a témát különböző korosztályok szemszögéből. Fontosnak tartottam kihangsúlyozni a különböző generációk szerinti csoportosítást már a cél megfogalmazásánál, hiszen témám lehetővé teszi e széles spektrum elemzését. Mindezek összegyűjtése után hat hipotézist állítottam fel. Ezeket a hipotéziseket saját véleményem és tapasztalataim alapján fogalmaztam meg, amelyre a kutatásomat is alapoztam.Összegezve úgy vélem, hogy a témám minden része pontos és alapos az elemzést tekintve. Aminek köszönhetően sikerült széles látáskörű információkat biztosítani.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, marketing mix, márka, pozícionálás, reklám pszichológia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 21. 15:52 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 15:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |