A marketing költségek másik fele, avagy az adatvezérelt online marketing kommunikáció hatékonysága a fogyasztói életút szakaszaiban.

Tóth Dominik Dávid (2021) A marketing költségek másik fele, avagy az adatvezérelt online marketing kommunikáció hatékonysága a fogyasztói életút szakaszaiban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Tóth Dominik Dávid Szakdolgozat 2020.pdf]
Előnézet
PDF
Tóth Dominik Dávid Szakdolgozat 2020.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf] PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (308kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat indíttatása korábbi tanulmányaim során szerzett tapasztalatokon alapult. Az online és az offline kommunikáció közötti különbség legnagyobb hatékonyságát a célozhatóságon keresztül láttam. Ezen célozhatóságnak a mértéke adatok függvénye. A kommunikáció napjainkra nem egyoldalú ennél fogva a fogyasztóknak nagy ráhatása van a gazdasági szereplők munkájára. A szakdolgozat címe reflektál ezen adatok és a kommunikációnak a hatékony véghezvitelére. A szekunder adatok összegyűjtése során főként az online marketing sajátosságait tárgyalom, elhelyezem azt a vállalati kommunikációban és egészen az egyes csatornákig viszem a dolgozatban. Több fejezeten keresztül tárgyalom az operatív kampányok lehetséges lebonyolítását. Majd ezen kampányokhoz szükséges adatok beszerzésének módjaira világítok rá és reflektálok a remarketing hatékonyságára. Lévén, hogy napjainkra a kommunikáció két oldalúvá vált, így bemutatom a perszonalizált üzenetküldés alapjait. A dolgozat fő célja bemutatni hogyan zajlik a kommunikáció a felhasználókkal adat vezérelt alapokon, továbbá választ találni a felhasználók hatékonyabb megszólítására a virtuális térben. Ez utóbbi képezi a dolgozatban a kutatás tárgyát, amelyet két fő, egymással kapcsolatban álló irányvonalon keresztül vizsgálok. Az első a közösségi média kommunikáció pozitív hatásának kimutatása a vásárlói életút későbbi szakaszaira. A második ezen későbbi szakaszokban megjelenített display és keresőhirdetések relevanciájának kérdése. A kutatás során feltételezéssel éltem a vásárlói életút nulladik állomásáról, amelyben az éppen szóban forgó márkát, vállalati tevékenységet fogyasztóhoz közelebb hozó kommunikáció színterének feltételeztem. A viselkedés alapú reklámok működéséből fakadóan kifejezetten a dinamikus remarketingre feltételeztem a reklám és a fogyasztói szükséglet eltérését. A kutatás során ezt a két irányvonalat négy hipotézisben fogalmaztam meg, amelyek rendre egymásra épülnek. A dolgozat hipotéziesei: H1: A Social Média a márka kommunikációjának színtere. H2: Az internetes felhasználók a fogyasztói életút szakaszaiban fogékonyabbak egy adott cég reklámkommunikációjára, amennyiben az adott márkáról pozitív a megítélésük a közösségi média kommunikáció hatására. H3: A viselkedés alapú hirdetések nem minden esetben egyeznek a fogyasztó aktuális szükségletével. H4: A fogyasztók szívesebben látnak, olyan viselkedés alapú hirdetéseket, amelyek az aktuális fogyasztói állomásukon túlmutat. A kutatási adatok bemutatása után rátérek azok jelentésének kifejtésére majd javaslatokkal élek megoldásukra és a jövő marketing kampányainak javítására. Ezen jelentések lehetséges hatását a reklámpiacra vonatkozóan is kifejtem. Mind a marketing kampányokra és a jelenlegi online reklámpiac menetére egyéni predikciókkal élek a kutatási adatok alapján, majd konklúziót vonok a jövőbeni munkafolyamatokra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Jäckel Katalin
Külső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Miskolczi Tibor András
Belső
Oktató; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatok, e-kereskedelem, hirdetések, közösségi média, online kommunikációelmélet, online marketing, programmatic
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:48
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 15:55
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35575

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet