Tóth Dominik Dávid (2021) A marketing költségek másik fele, avagy az adatvezérelt online marketing kommunikáció hatékonysága a fogyasztói életút szakaszaiban. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Tóth Dominik Dávid Szakdolgozat 2020.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (308kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat indíttatása korábbi tanulmányaim során szerzett tapasztalatokon alapult. Az online és az offline kommunikáció közötti különbség legnagyobb hatékonyságát a célozhatóságon keresztül láttam. Ezen célozhatóságnak a mértéke adatok függvénye. A kommunikáció napjainkra nem egyoldalú ennél fogva a fogyasztóknak nagy ráhatása van a gazdasági szereplők munkájára. A szakdolgozat címe reflektál ezen adatok és a kommunikációnak a hatékony véghezvitelére. A szekunder adatok összegyűjtése során főként az online marketing sajátosságait tárgyalom, elhelyezem azt a vállalati kommunikációban és egészen az egyes csatornákig viszem a dolgozatban. Több fejezeten keresztül tárgyalom az operatív kampányok lehetséges lebonyolítását. Majd ezen kampányokhoz szükséges adatok beszerzésének módjaira világítok rá és reflektálok a remarketing hatékonyságára. Lévén, hogy napjainkra a kommunikáció két oldalúvá vált, így bemutatom a perszonalizált üzenetküldés alapjait. A dolgozat fő célja bemutatni hogyan zajlik a kommunikáció a felhasználókkal adat vezérelt alapokon, továbbá választ találni a felhasználók hatékonyabb megszólítására a virtuális térben. Ez utóbbi képezi a dolgozatban a kutatás tárgyát, amelyet két fő, egymással kapcsolatban álló irányvonalon keresztül vizsgálok. Az első a közösségi média kommunikáció pozitív hatásának kimutatása a vásárlói életút későbbi szakaszaira. A második ezen későbbi szakaszokban megjelenített display és keresőhirdetések relevanciájának kérdése. A kutatás során feltételezéssel éltem a vásárlói életút nulladik állomásáról, amelyben az éppen szóban forgó márkát, vállalati tevékenységet fogyasztóhoz közelebb hozó kommunikáció színterének feltételeztem. A viselkedés alapú reklámok működéséből fakadóan kifejezetten a dinamikus remarketingre feltételeztem a reklám és a fogyasztói szükséglet eltérését. A kutatás során ezt a két irányvonalat négy hipotézisben fogalmaztam meg, amelyek rendre egymásra épülnek. A dolgozat hipotéziesei: H1: A Social Média a márka kommunikációjának színtere. H2: Az internetes felhasználók a fogyasztói életút szakaszaiban fogékonyabbak egy adott cég reklámkommunikációjára, amennyiben az adott márkáról pozitív a megítélésük a közösségi média kommunikáció hatására. H3: A viselkedés alapú hirdetések nem minden esetben egyeznek a fogyasztó aktuális szükségletével. H4: A fogyasztók szívesebben látnak, olyan viselkedés alapú hirdetéseket, amelyek az aktuális fogyasztói állomásukon túlmutat. A kutatási adatok bemutatása után rátérek azok jelentésének kifejtésére majd javaslatokkal élek megoldásukra és a jövő marketing kampányainak javítására. Ezen jelentések lehetséges hatását a reklámpiacra vonatkozóan is kifejtem. Mind a marketing kampányokra és a jelenlegi online reklámpiac menetére egyéni predikciókkal élek a kutatási adatok alapján, majd konklúziót vonok a jövőbeni munkafolyamatokra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adatok, e-kereskedelem, hirdetések, közösségi média, online kommunikációelmélet, online marketing, programmatic |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 21. 15:48 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 15:55 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35575 |
Actions (login required)
Tétel nézet |