HELL ENERGY Magyarország Kft: Sikersztori, avagy egy hazai vállalat nemzetközi piacra lépése

Tátrai Richárd (2021) HELL ENERGY Magyarország Kft: Sikersztori, avagy egy hazai vállalat nemzetközi piacra lépése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT - Tátrai Richárd.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT - Tátrai Richárd.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban szeretném bemutatni egy hazai vállalkozáson keresztül azt, hogy miként sikerült a tulajdonosoknak anno az édesség kereskedésükben megálmodott energiaitalt nemzetközi piacra fejleszteni, és évről évre milyen elképesztő nettó árbevételt generálni mind hazai mind pedig export szinten. A záródolgozat során bemutatom a vállalkozást és az alapításának a folyamatait, majd pedig az Európában egyedülálló innovatív aluminimum dobozgyárat és magát az ital gyártási folyamatát. A további fejezeteben szó lesz a HELL ENERGY termékeiről, valamint a vállalat másik prémium termékcsoportját a XIXO családot is bemutatom. A vállalat életében szerepet játszik a cégcsoport további vállalkozásai is, amelyek egymást segítik a minden napokban és valamilyen szinten egymásra épülnek. Nem megfeledkezve arról sem, hogy a cégcsoport további vállalatai is hatalmas sikereket érnek el a saját szegmenseikben. A harmadik fejezetben pedig a vállalat mérföldkövéhez érünk, azaz a nemzetköziesedés elméleti részéhez, majd pedig konkréten a HELL ENERGY nemzetköziesedéséről lesz szó. Úgy gondolom, hogy a nemzetközi piacon lévő sikerei egy részben a marketing megjelenéseinek köszönhető, így a negyedik fejezetben erről is szó lesz. Dolgozatom végéhez érve, pedig egy személyes kutatást tartottam, melyet több száz ismerősöm is kitöltött, amiben azt kutattam, hogy külföldön hol találkoztak a magyar energiaital márkával, illetve, hogy honnan ismeri a HELL ENERGY terméket. Összességében örülök, hogy ezt a témát választottam, mivel úgy gondolom, hogy nagyon érdekes és példamutató a magyar vállalatoknak, amit a HELL ENERGY elért hazánkban és külföldi szinten is. Szakdolgozatom írása közben rengeteg új információt sajátítottam el, és remélem, hogy a téma nem csak számomra volt érdekes. Dolgozatom központjában tehát a magyar vállalat, amely jelenleg 50 országban van jelen és több mint 10 országban piacvezető, a HELL ENERGY.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: energiaital, export, HELL ENERGY, kis- és középvállalkozás - KKV, nemzetközi piac
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:44
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 15:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet