Az Inditex marketingstratégiája

Tatár Eszter Lotti (2021) Az Inditex marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat- Tatár Eszter Lotti.pdf] PDF
Szakdolgozat- Tatár Eszter Lotti.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban egy spanyol vállalatot mutatok be, amely a nemzetközi divatipar egyik vezető „egyénisége”. A vállalat 8 márkája világszerte több ezer üzlettel rendelkezik, több kontinensen is megjelenik, ezért terjeszkedését, illetve nézeteit tekintve is globálisnak nevezhető.A szakdolgozatomban kitérek a vállalat márkáinak részletesebb bemutatására- ugyanis a cégcsoporthoz 8 márka tartozik- illetve azokra a tényezőkre, folyamatokra, amelyek segítik az értékesítés ösztönzését, képviselik az adott márka stílusát. A sikertényezők elemzését is fontosnak tartom, hiszen a fast fashion egyik legismertebb cégcsoportja az Inditex. Azonban a ma egyre vitatottabb fast fashion ágnak több közismert képviselője is van, így egyaránt fontosnak tartom a piac, illetve a versenytársak elemzését is. A versenytársak elemzése mellett részletesen bemutatom, hogy miben tér el, miben különleges az Inditex csoport a hozzá hasonló divat nagyhatalmaktól.Számos cikket olvashatunk arról, hogy az Inditex nem alkalmaz semmilyen marketingstratégiát. Szeretném bebizonyítani azt, hogy ez nem így van. Igaz, hogy reklámfilmekben, illetve újságokban nem láthatjuk az Inditex márkáit, illetve nem költenek nagy volumenű marketingkampányokra, azonban a háttérben számos olyan folyamat megy végbe a cég márkáinál, amelyek mind a marketingstratégia területére sorolhatók, illetve erősítik a cég imázsát, ösztönzik az eladást. Szeretnék kitérni a vállalathoz tartozó márkákra is egy rövidebb bemutatás keretében, majd bővebben a Pull&Bear üzlet példáival szeretném bemutatni a folyamatokat, illetve az üzletekben folytatott tevékenységet, amelyek fontos részét képezik az eladás ösztönzésének.A szakdolgozatomban a szekunder kutatás mellett primer kutatást is végeztem, melyben a fogyasztói szokásokat mértem fel, illetve a márkahűség kialakulásának az okát.A dolgozatomban a következő kérdésekre szeretnék választ adni: Hogyan lehetséges az, hogy egy több ezer üzlettel rendelkező vállalat alig költ marketingre, mégis a piac egyik legmeghatározóbb eleme? Miért alakult ki a fogyasztók hűsége a cég márkái iránt? Mi a vállalat stratégiája?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Varga Ivett
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cégelemzés, divatipar, fogyasztói szokások, kutatás, vállalati marketing stratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:44
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 15:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet