Egy családi vállalkozás, a Lehel Vendéglő marketingstratégiája

Tamási Réka (2021) Egy családi vállalkozás, a Lehel Vendéglő marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_TamasiR.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_TamasiR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a családi vállalkozásunk, a Lehel Vendéglő marketingstratégiájának felvázolása. A szakdolgozatom célja az volt, hogy bemutassam, hogy a Lehel Vendéglő miként folytatja a tevékenységeit, hogyan alkalmazza a különböző marketing eszközöket, és hogy mind ezek alapján a vendégek mennyire elégedettek az étterem által nyújtott szolgáltatásokkal szemben és ez alapján javaslatokat tegyek a vendéglő szolgáltatásainak javításával, a vendégek elégedettségének növelésével kapcsolatban. A vendéglátóipari egységek piaca telített, ennek tudatában kell alakítania a vendéglőnek minden egyes mozzanatát, hiszen ha valamivel nem tűnünk ki a tömegből, nem tudunk nyújtani valami egyedit, akkor sajnos nem tudunk sokáig jelen lenni a piacon. A Lehel Vendéglő sikerességének titka a családias hangulat, azok az ételek, amik teljes odaadással készülnek, nem kimért alapanyagokból, hanem ízérzék szerint. A marketingtevékenységet tekintve, van hova fejlődni, ezt a kutatásaim is bizonyítják, hiszen elenyésző az a réteg, aki hirdetések vagy szóróanyagok alapján ismerte meg a vendéglőt. Viszont az is kiderült egyúttal, hogy ezek elengedhetetlen tényezők, pontosabban kell megcélozni a célcsoportot, hogy eljusson hozzájuk a kommunikáció. Megfelelő paraméterekkel eltudjuk juttatni a megfelelő potenciális fogyasztókhoz a vendéglő hírét. A különböző elemzésekkel (SWOT, STEEP, környezetelemzés) és kutatásokkal (primer kutatás) olyan következtetésekre jutottam az éttermet illetően, amik eddig talán fel sem merültek bennem/bennünk és valóban hasznos információként szolgálnak. A kutatásom többek között azt a célt szolgálta, hogy jobban megismerjem a fogyasztók étterembe járási szokásait, valamint a meglévő vendégkör egy részének a vendéglőről kialakult véleményét. Mind ezek ismeretében az üzlet pontosabb képet kapott arról, hogy mely tevékenységeit folytatta megfelelően és melyeket nem. A jövőben hasznos tanácsként szolgálhatnak ezek az információk, és még sikeresebb lehet ez a kis családi vállalkozás.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK
Horváth Enikő
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: családi vállalkozás, étterem, marketing, vállalkozás marketingstratégiája, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:43
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 15:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet