Tamási Réka (2021) Egy családi vállalkozás, a Lehel Vendéglő marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_TamasiR.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a családi vállalkozásunk, a Lehel Vendéglő marketingstratégiájának felvázolása. A szakdolgozatom célja az volt, hogy bemutassam, hogy a Lehel Vendéglő miként folytatja a tevékenységeit, hogyan alkalmazza a különböző marketing eszközöket, és hogy mind ezek alapján a vendégek mennyire elégedettek az étterem által nyújtott szolgáltatásokkal szemben és ez alapján javaslatokat tegyek a vendéglő szolgáltatásainak javításával, a vendégek elégedettségének növelésével kapcsolatban. A vendéglátóipari egységek piaca telített, ennek tudatában kell alakítania a vendéglőnek minden egyes mozzanatát, hiszen ha valamivel nem tűnünk ki a tömegből, nem tudunk nyújtani valami egyedit, akkor sajnos nem tudunk sokáig jelen lenni a piacon. A Lehel Vendéglő sikerességének titka a családias hangulat, azok az ételek, amik teljes odaadással készülnek, nem kimért alapanyagokból, hanem ízérzék szerint. A marketingtevékenységet tekintve, van hova fejlődni, ezt a kutatásaim is bizonyítják, hiszen elenyésző az a réteg, aki hirdetések vagy szóróanyagok alapján ismerte meg a vendéglőt. Viszont az is kiderült egyúttal, hogy ezek elengedhetetlen tényezők, pontosabban kell megcélozni a célcsoportot, hogy eljusson hozzájuk a kommunikáció. Megfelelő paraméterekkel eltudjuk juttatni a megfelelő potenciális fogyasztókhoz a vendéglő hírét. A különböző elemzésekkel (SWOT, STEEP, környezetelemzés) és kutatásokkal (primer kutatás) olyan következtetésekre jutottam az éttermet illetően, amik eddig talán fel sem merültek bennem/bennünk és valóban hasznos információként szolgálnak. A kutatásom többek között azt a célt szolgálta, hogy jobban megismerjem a fogyasztók étterembe járási szokásait, valamint a meglévő vendégkör egy részének a vendéglőről kialakult véleményét. Mind ezek ismeretében az üzlet pontosabb képet kapott arról, hogy mely tevékenységeit folytatta megfelelően és melyeket nem. A jövőben hasznos tanácsként szolgálhatnak ezek az információk, és még sikeresebb lehet ez a kis családi vállalkozás.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | családi vállalkozás, étterem, marketing, vállalkozás marketingstratégiája, vendéglátás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 21. 15:43 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 15:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |