Takács Éva Sarolta (2021) ,,Meglátni, meghallani és egy életre megjegyezni" A marketingkommunikáció szerepe a mindennapi életben, avagy azok változása a covid-19 alatt. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat - Takács Éva Sarolta2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (940kB) |
Absztrakt (kivonat)
Takács Éva Sarolta SzinopszisSzakdolgozatom témájának kiválasztására két nyomós indok van. Az egyik, hogy a marketingkommunikáció világa hozzám mindig is közel állt, és egyre közelebb is áll a szívemhez, másrészt pedig össze szerettem volna kapcsolni egy olyan dologgal, ami a legaktuálisabb helyzet jelenleg. Így alakult ki tehát a téma, miszerint főként a marketingkommunikációs eszközök jelenlétét vizsgáltam, és az erre ható változásokat, a covid-19 járvány alatt. A szakdolgozatommal megvizsgálom először milyen trendek hatottak, és milyen hozzáállása volt az embereknek a különböző marketingkommunikációs eszközökhöz, és ezen mennyire drasztikus módon változtatott a járvány hatása. Illetve megvizsgálom azt is, hogy a változás előtt és után mely eszközök használata került előtérbe, és melyiknek milyen előnye, illetve hátránya van. Továbbá célja a kutatásnak az is, hogy felmérjem, vajon mennyire befolyásolják az embereket a reklámok, és erre mekkora befolyással volt a covid-19. Ezt egy olyan témának gondolom, amit fontos azért is vizsgálni, mivel a reklámok hatással voltak, és lesznek a jövőben is ránk, és az, hogy hogyan változtak most meg a fogyasztói elvárások és magatartások, nem csak érdekesnek, de hasznosnak is vélem felmérni. Hiszen a járvány még egy darabig biztosan jelen lesz az életünkben, és rengeteg olyan változást vonzz maga után, ami már nem fog eltűnni. Illetve rengeteg tapasztalatot lehet szerezni ebből is. Dolgozatomat tehát öt fő részre lehet osztani. A bevezetés után egyből rá is térek a témához kapcsolódó legfontosabb elméleti pontokra, amik a dolgozat további részeinek alapját adják. A következő rész szorosan kapcsolódik az előző részhez is, hiszen itt már azt vizsgáltam, hogy milyen paci trendek játszanak közre, milyen szereplők vannak jelen a piacon, a rájuk ható trendeket, és hogy ezek milyen kapcsolatban vannak. Alaposan megvizsgáltam tehát azt is, hogy milyen kommunikációs stratégiát érdemes használnia a vállalatnak, és hogy melyek a leghatékonyabb eszközök hozzá. Harmadik részében térek rá a kampány tervezés lépéseire, az úgy nevezett 5M (Mission, Money, Message, Media, Measurment) segítségével végig vezetve. Hiszen ez adta meg az alapot ahhoz, hogy ki tudjam fejteni pontosan a marketingkommunikációs eszközök lehetőségeit. Tehát, hogy milyen ATL illetve BTL eszközöket használhat a vállalat egy kampánya során, és ezeknek milyen előnyeik, illetve hátrányaik lehetnek. A dolgozat negyedik részében a covid-19 okozta hatások és változások voltak a legfőbb vizsgálati szempontok. Ehhez szorosan kapcsolódva megemlítettem természetesen az online tér hódításának okait, és hogy ebben a helyzetben mennyi dolgot tudott megkönnyíteni a technológia. Ha viszont a másik oldalát nézzük hatásainak, a reklámipar is azon ágak közé tartozik, amit viszont igencsak nehéz helyzetbe hozott. Ezért részleteztem azokat az eszközöket, amiken a leginkább érezhető volt a változás, és azokat a fogyasztói magatartásokat és elvárásokat, amik ennek köszönhetően alakultak ki. Az utolsó részben pedig az eddig feltételezett és megvizsgált témákat támasztom alá két féle primer kutatással is: egy kérdőíves és mélyinterjús megkérdezéssel is. Az ezekből levonható konklúziókat részleteztem, és saját javaslatokat, véleményeket kacsoltam hozzá. A végét pedig természetesen a dolgozat összefoglalójával zártam le. Összességében tehát eredményesnek találtam a kutatásomat, hiszen a feltett hipotézisekre mind kaptam választ, és többnyire a saját véleményemmel megegyezőt. Az embereknek jelen van a mindennapi életük során a reklámok hatásai, és nem csak az online térben alkalmazott reklámok. Ezért tartom fontosnak, hogy egy vállalat mindkét, tehát az online és offline eszközök együttes használatát folytassa. Ugyanis a kutatási eredmények is bizonyítják, hogy a kettő együttes használata éri el a legkifizetődőbb eredményeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ATL eszközök, BTL eszközök, COVID-19, marketingkommunikáció, online marketing, reklámeszközök, reklámkampányok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 21. 15:43 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 15:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |