Takács Péter (2021) A gerillamarketing és az alternatív marketingkommumikációs eszközök alkalmazása az z generáció elérése érdekében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Takács Péter-IDVE85-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (929kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom megírásakor, 23 évesen én is a Z generáció tagjának mondhatom magam. Érdeklődésem változó, így a vásárlási szokásaim is azok, ezáltal felmerült bennem a kérdés, hogyan képes-e ma egy marketing szakember megszólítani engem és az én generációm. Kutatásaim során arra a kérdésre keresem a választ, hogy a hagyományos marketingkommunikációs eszközök alkalmasak-e a Z generáció elérésére vagy a teljes marketing ágazat újra gondolására volt szükség?Kutatásaim során sikerült megismernem különböző generációkat és a különböző generációk általános jellemzőit, legfontosabb különbségeit, valamint a rájuk jellemző fogyasztási szokásokat és e fogyasztási szokások kialakulásának hátterét, okait is. Sok olyan információval bővültem, ami által én is tudatosabban kezdtem el gondolkozni az engem körülvevő generációkkal kapcsolatban. Mindemellett mélyebben beleástam magam a digitális marketing világába is. Vizsgáltam különböző olyan alternatív marketing eszközöket, amikkel sikeresen elérhető és megszólítható a mai fiatal nemzedék is. Megértettem, miért ennyire fontos a mai marketing szakembereknek elérni a Z generációt, hiszen olyan irányba változott a világ, hogy a Z generáció megnyerésével nem csak azokat a fiatalokat érik el a szakemberek, akiket megszólítanak, hanem ez a nemzedék kihatással van a szülei fogyasztási döntéseire is. Régen ez elképzelhetetlen volt, mindig az idősebb generáció gyakorolt hatást a fiatalabbra, mára az is elképzelhető, hogy esetleg egy Z generációs fiatal gyakoroljon befolyást az idősebb korosztályra.Sok szempontot vizsgálva érdekes következtetésre jutottam. Egyértelművé vált számomra, hogy a Z generációt csak gyors, meghökkentő impulzusokkal lehet elérni, valamint olyan történetekkel, amiket saját mindennapi életükbe is be tudnak illeszteni. Erre a legalkalmasabb mai marketing eszköz az influencer marketing. Akár szponzorált, akár kapcsolat alapú influencer marketingről beszélünk, fontos, hogy egyedi, saját látásmódú, színes, izgalmas, ugyanakkor hiteles tartalmakkal szólítsák meg a követőket, a rajongótábort az influencerek. Az ilyen véleményvezérek képesek közelebb hozni a terméket, a brand-et a fogyasztókhoz, teljesen természetes módon. Ugyanakkor nem tudunk elmenni amellett a tény mellet, hogy a kvantitatív kutatásom eredményeképpen a válaszadók szerint talán még képes elérni a hagyományos marketing is a fiatal nemzedéket. Egy frappáns óriásplakát kampányt senki nem tud kizárni magából, hiszen minden nap úton, út félen találkozunk vele, és ha nem is tudatosan, de hatást tud gyakorolni egy Z generációs fiatalra is. Továbbá az is világossá vált, hogy ez a nemzedék egyre jobban ábrándul ki a hosszú, unalmas és semmitmondó reklámokból. Így mindent összevetve arra a következtetésre jutottam, hogy muszáj volt egy új és digitális környezetbe beilleszthető (hiszen itt élik a mindennapjaikat) alternatív megoldás kifejlesztése, ami valóban természetes módon tudja közel hozni hozzájuk a cégek termékeit.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | alternatív, gerillamarketing, influencer, marketingkommunikáció, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 21. 15:42 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 15:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |