Schöck Gyula Csanád (2021) A Szekszárdi borvidék marketingstratégiájának megjelenése Szekszárd város marketingstratégiájában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat Szekszárd város 2014-2020 közötti marketingstratégiáját vizsgálja. A dolgozat célja, hogy megvizsgálja a marketingstratégia Szekszárdi borvidékkel kapcsolatos céljait, azoknak megvalósulását, és hogy kiindulási alapot nyújtson egy esetlegesen kialakítandó új stratégiához.Dolgozat a téma elméleti hátterének felvázolásával kezdődik. Először a marketingstratégia és a településmarketing koncepcióját, értelmezéseit és definícióit kerül kifejtésre. Utána Szekszárd város rövid bemutatása jön, hangsúlyozva a borvidékbe való beilleszkedését, az ottani szerepét, a bor, a borturizmus város életében betöltött szerepét. Ezt követi Szekszárd város 2014-2020-as időszakra érvényes marketingstratégiájának a vizsgálat szempontjából érintett elemeinek összefoglalása, körbe határolva azokat a marketingtevékenységeket, amik a borászatra és a borvidékre irányulnak. Ezután következik primer kutatásom eredményének bemutatása. A primer kutatáshoz mélyinterjús megkérdezést alkalmaztam, melynek során Szekszárdon a borvidék vagy az önkormányzat szempontjából fontos szervezetek vezetőit, illetve a borvidéken lévő borászatokat kérdeztem meg. Kutatásom célja, hogy kiderítse, az egyes szereplők mit gondolnak magáról a marketingstratégiáról, hogyan viszonyulnak egymáshoz, mit gondolnak mennyire valósultak meg a marketingstratégia borvidékkel kapcsolatos tervei és a jövőben véleményük szerint szükség lenne-e egy újabb stratégia kialakítása, illetve a városi marketingstratégián felül egy külön a borvidékre fókuszáló marketingstratégia elkészítése. Bemutatom a marketingnek a település szervezetében betöltött helyét. Hol helyezkedik el a marketing a település szervezetében, az elhelyezkedés milyen lehetőségeket ad a marketingnek és milyen lenne az ideális helyzet. Feltárom, hogyan oszlik meg a borvidékhez kapcsolódó marketingtevékenység az önkormányzat és az érintett vállalkozások, esetleg civil szervezetek között, és hogy mennyire erős az együttműködés a stakeholderek között, ki mivel járul hozzá a tevékenység sikeréhez, ki a végső felelőse a feladatnak. Összefoglalom a 2014 óta történt változásokat, valamint vizsgálom, hogy ennek mekkora része volt tervezett és spontán. Milyen pénzügyi erőforrásai vannak a településnek a marketingstratégia boros részének végrehajtásához.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | desztináció-marketing, közösségi marketing, marketingstratégia, Szekszárdi borvidék, településmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 21. 15:37 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 15:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |