Nativus divatmárka marketing stratégiai elemzése és üzleti terve

Sánta Nikolett Cintia (2021) Nativus divatmárka marketing stratégiai elemzése és üzleti terve. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of _Szakdolgozat Feltöltése_.pdf]
Előnézet
PDF
_Szakdolgozat Feltöltése_.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Szakdolgozat státusz.pdf] PDF
Szakdolgozat státusz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (212kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témája egy egyéni vállalkozás, amelynek a marketing tervét és marketingstratégiáját elemeztem. Azért választottam ezt a vállalkozási formát, hiszen mélyebb betekintést szerettem volna kapni a kutatásom során az online divatipar világába.Manapság egyre elterjedtebbek az egyéni vállalkozások, amelyek több online felületen nyitnak webshopot. A webshop jelentése, hogy különféle online felületeken termékeket és szolgáltatásokat értékesítenek. Az általam választott vállalkozás ruhadarabok gyártásával és forgalmazásával foglalkozik, amelyet a célközönség online téren tud megrendelni. A vállalkozóknak napjainkban fel kell venniük a ritmust az újításokkal, hogy hosszú távon működni tudjon a szervezet. Úgy gondolom egy vállalkozás sikerességéhez nagyban hozzájárul a marketing tevékenysége és a meghatározott céljai. A cég céljai közé tartozik, hogy lépést tudjon tartani a versenytársakkal, a fejlődő világgal és a vásárlók igényeivel. A cég eredményességére hatással lehet, hogy milyen eszközökkel és hogy milyen mértékben vagyunk képesek kielégíteni a vevői igényeket. A vizsgált egyéni vállalkozás kutatási problémájaként felismertem, hogy kevés a marketing tevékenysége, azaz kevésbé van hirdetve a vállalkozás, amely az üzlet sikertelenségéhez vezethet. A dolgozatom bevezetésében először leíró elemzéseket fogalmaztam meg, amely által mélyebb betekintést kaptunk az egyéni vállalkozásról és annak működéséről. A szakdolgozatom további részében ki tértem arra is, hogy a vállalkozás hogyan is alakult meg, milyen múlttal rendelkezik, miért nyitották meg, hogyan jött a vállalkozás ötlete, mióta foglalkozik ezzel a tevékenységgel, hány embert alkalmaz a tulajdonos (munkaerőigény), a termékek bemutatására. Kifejtettem, hogy manapság miért mennek tönkre a vállalkozások, illetve azt is, hogy a sikeresen induló vállalkozások milyen tulajdonságokkal rendelkeznek. A dolgozatomban megfogalmaztam a célcsoportot, akiknek elsődlegesen célozza a vállalkozó a termékeket, megvizsgáltam vásárlói avatart is. A vállalkozást elemeztem környezetelemzéssel, például STEEP és (kockázatelemző). Az elemzésemben ki tértem a makro környezeti elemek vizsgálatára, például, a versenytársak elhelyezkedésére és azok hogyan hatnak a vállalkozás életére.  Mindezt SWOT analízis segítségével tettem. A környezet elemzés során szerzett adatokat használtam fel a kibővített marketing-mix elkészítéséhez. Ki tértem az elemzésem során a vállalkozás marketing helyzetképére, piaci helyzetképére (gazdasági, társadalmi, technológiai környezet, iparági trendek), marketing céljaira, árstratégiájára, termékstratégiájára, értékesítési stratégiájára, hirdetési stratégiájára is. Megvizsgáltam, hogy milyen offline és online marketing eszközöket használ a vállalkozás. Ki tértem a keresőoptimalizáció, a Google Adwords, a Facebook, a bannerek és a hírlevelek használatára is, hogy mennyire van jelen a vállalkozás életében. A kvalitatív kutatási módszer segítségével kérdőívet készítettem az online ruhavásárlási szokásokról, hogy mennyire vannak megelégedve a webshopokon rendelt termékekkel, az emberek vásárlási szokásairól, vásároltak-e már online, átlagosan mennyit költenek egy ruha rendelésénél, mi a véleményük az online fizetésekről, milyen szempontok alapján választanak ruha vásárlására alkalmas webshopot, illetve a vásárlók mennyi időt töltenek egy online rendelésnél, illetve kíváncsi voltam arra is, hogy a szállítási költség mennyire befolyásolja az embereket egy rendelésnél. Majd a megkérdezés után elemeztem különböző diagramok segítségével a kapott válaszokat. A szakdolgozatom megírásával választ kaptam arra a kérdésre, hogy Magyarországon mennyire nehéz vállalkozni, illetve egy sikeres vállalkozást létrehozni. Kutatásaim során bebizonyosodott, hogy megfelelő marketing tevékenységgel rövid időn belül egy sikeres és jól működő vállalkozás működhet. Úgy gondolom, hogy a versenytársakkal felvehető a verseny a Nativus esetében. Két nagyon fontos tényező van, az arculat és a webshop dizájn kiválasztása, mert ez határozza meg a vásárlók számát. A másik nagyon fontos tényező, az alkalmazottak és a munkaerő, ezen tényezők is fontosak a vállalkozás életében, hiszen rajtuk múlik a sikeresség. A felhasznált irodalmak nagy segítségek voltak a kutatásaim során, számos hasznos információval gazdagodtam. Nagyon tanulságos volt számomra az elemzés és elgondolgondtató, hogy egy saját vállalkozás létrehozásán törjem a fejemet. Így, hogy beleástam magam ebbe a vállakozásba, úgy gondolom, hogy nekem is minden adottságom meglenne egy alapításhoz, ezért sem zárkózom el ettől a gondolattól.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Félegyházi Zsolt
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábrák, árstratégia, divatmárka, e-marketing - elektronikus marketing, marketing, marketingstratégia, Nativus, üzleti terv
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:35
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 15:55
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35541

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet