A digitális világ fejlődésének hatásai a tömegkommunikációra

Radnai Norbert (2021) A digitális világ fejlődésének hatásai a tömegkommunikációra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat- A digitális világ fejlődésének hatásai a tömegkommunikációra.pdf] PDF
Szakdolgozat- A digitális világ fejlődésének hatásai a tömegkommunikációra.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100. Január 01..

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat státusz nyilatkozat.pdf] PDF
Szakdolgozat státusz nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (462kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom egyik célja a hazai tömegkommunikációs piac jelenlegi alakulásának bemutatása, hogy generációkra bontva hol, melyik korosztálynál fordul meg a televízió vezető szerepe és mennyire hódítanak teret hazánkban ezek az online streaming szolgáltatások/platformok. Ezeket az információkat szekunder kutatások alapján fogom bemutatni. Diplomamunkám fő célja, hogy bebizonyítsam a kutatásommal a hipotéziseim, miszerint „Az online eszközök és felületek egyszerűsödésével, megbízhatóságuk javulásával és azzal, hogy több és jobb tartalom érhető el, egyre többen fognak áttérni az online platformok használatára”. Az fiatalabb generációk körében a televízió már egyre kisebb szerepet tölt be, ezt a dolgozatom során bővebben alátámasztom kutatásokkal. Azt is szeretném bebizonyítani, hogy „a biztonság javulásával és esetleg a használat egyszerűsödésével az idősebb korosztály is el fog pártolni a televíziótól”. Valamint vizsgálni fogom azt a feltevésem, hogy „A magyar emberek nem szívesen változtatnak a tartalomfogyasztási szokásaikon”. Ezen felül szeretném alátámasztani azt is, hogy „az emberek inkább választanak tartalom alapján, mint kommunikációs csatorna alapján”, és hogy ennek mik lehetnek a kiváltó okai. A kutatásom kérdéseit, kvalitatív és kvantitatív módszerekkel is fogom vizsgálni. Elsősorban a mélyinterjúkkal kezdenék, ezzel adnám meg az alapját a dolgozatomnak. Az interjúk során mindkét oldalt meg fogom szólaltatni, mert fontosnak tartom megkérdezni az ő véleményüket a saját jövőjüket illetően. Televíziós oldalon műsorszerkesztő asszisztenst, kameramant, operatőröket fogok kérdezni. Az online tartalomgyártó oldalon, Youtuberek, Streamerek véleményét kérem erről a témáról, valamint a Netflix, HBO, Apple tv+ magyarországi irodájából megpróbálok megszólaltatni valakit. Ezt követően pedig kérdőíves megkérdezéssel fogom folytatni, már a mélyinterjúk eredményének ismeretében. Itt korosztályokra bontva fogom vizsgálni az adott eredményeket a témakörben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábraelemzés, digitális média, kommunikáció, médiafogyasztási szokások, médiapiac, tömegkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:29
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 15:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet