Pjéter Eszter (2021) A fogyasztói magatartás változása az e-kereskedelem térhódításával. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Pjéter Eszter szakdolgozat 2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A FOGYASZTÓI MAGATARTÁS VÁLTOZÁSA AZ E-KERESKEDELEM TÉRHÓDÍTÁSÁVALDolgozatom megírása során mélyebb betekintést nyerhettem a fogyasztói magatartás működésébe mind elméleti, mind gyakorlati szinten. Bemutatásra került a fogyasztói társadalom, vele a fogyasztói magatartás, a fogyasztás különböző kategóriái, valamint a vásárlói magatartás és a vásárlás kategóriái. Ismertettem az e-kereskedelem témakörét, a hazai online kereskedelmet, illetve az online fogyasztói magatartás alakulását. Szó esett a 2020-ban kiteljesedő COVID-19 koronavírus járvány hatásairól, illetve az e-kereskedelemben várhatóan bekövetkező változásokról, melyeket a járvány okoz, okozott. Dolgozatom célja azt volt, hogy megfelelően, naprakész információkat használva bemutassam a fogyasztói magatartás változását, nagyobb hangsúlyt fektetve az e-kereskedelemre és annak térnyerésével járó változásokra, az online fogyasztói magatartásra. A dolgozatom felépítése szempontjából az első rész a szekunder kutatásból állt, mely a szakirodalomra és az internetes forrásokra támaszkodik. A második részben a primer kutatás került ismertetésre és elemzésre. A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam, mely online kérdőíves megkérdezés formájában történt. A kérdőív elemzése során választ kaptam a feltett hipotézisekre, melyek a következők voltak:Az első hipotézisem, miszerint a mai fogyasztók többsége azért vásárol külföldről, online, mert másképp hazánkban nem juthatna hozzá az egyedibb ruhadarabokhoz, akár a fenntartható márkák termékeihez, hiszen belföldi vásárlás esetén jóval kisebb a választék, hamis.Második hipotézisem igaz, hiszen az emberek, akik nem vásárolnak online ruhát, ténylegesen azért tesznek így, mert nincs lehetőségük a ruhanemű felpróbálására, illetve nem bíznak az online fizetésben, mint lehetőségben.A harmadik, utolsó hipotézisem a kutatás során szintén igaznak bizonyult, hiszen a kérdőív során feltett kérdésekből arra lehetett következtetni, illetve a válaszadók többsége úgy gondolta, hogy az e-kereskedelemé a jövő.A primer kutatás bemutatása után levontam a következtetéseket, illetve javaslatokat adtam arra, hogyan lehetne több fogyasztót elérni az online térben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, fogyasztói társadalom, vásárlás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 21. 15:27 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 15:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |