Dübörgés hazánkban a drogéria szektor élén. – Hogyan, miért és kinek? A Rossmann Magyarország dinamikus marketingstratégiájának elemzése

Onhausz Nikolett (2021) Dübörgés hazánkban a drogéria szektor élén. – Hogyan, miért és kinek? A Rossmann Magyarország dinamikus marketingstratégiájának elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Onhausz Nikolett_Szakdolgozat.pdf] PDF
Onhausz Nikolett_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 05..

Download (1MB)
[thumbnail of Onhausz Nikolett nyilatkozat.pdf] PDF
Onhausz Nikolett nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (45kB)

Absztrakt (kivonat)

DÜBÖRGÉS HAZÁNKBAN A DROGÉRIA SZEKTOR ÉLÉNHOGYAN, MIÉRT ÉS KINEK? – A ROSSMANN MAGYARORSZÁG DINAMIKUS MARKETINGSTRATÉGIÁJÁNAK ELEMZÉSE Olyan világot élünk, ahol minden a külső, vagy legalábbis túlnyomó részt meghatározó. Legyen szó egy személyről, termékről, márkáról, vállalatról, tulajdonképpen egy cipőben jár mind, hiszen, ha nincs egy eladható és megnyerő arculat, akkor könnyen lekerülhet bárki a térképről.Az FMCG szektorban rendkívül erős a verseny, naprakésznek kell lennie a résztvevőknek, hogy tudják, mivel tehetik lojálissá a vásárlóikat. A fogyasztókról általánosságban elmondható, hogy szeretik a minőséget, a megbízhatóságot, az igényes és esztétikus küllemet, a kedvező árakat, valamint a felelősségvállalást is, nem csak az egyes termékek iránt, de a „jó ügyekkel” szemben is. Számottevő különbség a versenyszférában két résztvevő között a CSR-hez való hozzáállásuk, és annak kommunikálása a külvilág felé. Hitelességet, emberséget és empátiát kölcsönözhetnek maguknak a fogyasztók szemében azok, akik kiállnak a „jó ügyek” mellett, hiszen értékeket képviselnek.Kutatásom témája a Rossmann Magyarország aktuális marketingkommunikációs stratégiájának feltérképezése, kommunikációs eszközeinek és tényezőinek váltása, valamint a megközelítésmódban történő változások elemzése, amelyek egytől egyik hatással vannak a márka imázsára, hiszen a drogériák iránti fogyasztói érdeklődés dinamikusan növekedésének lehetünk tanúi 2014 óta. A megváltozott imázsnak óriási szerepe van a versenyképesség növekedésében, amellyel kapcsolatos „miértek?” úgy szint megválaszolásra kerülnek dolgozatom során, hiszen a bekövetkezett imázsváltozás mások számára is fontos tanulságokat hordozhat magában.Ami a kutatást illeti, dolgozatom első felében szekunderkutatás keretében tekintem át a releváns marketingelméleteket, fogalmakat, a későbbiekben pedig primer kutatás keretében feltárom a drogéria szektor nemzetközi és hazai helyzetét, fogyasztói preferenciákat, versenyszféra résztvevőit, valamint a választott cég sajátságait. Kvalitatív módszerrel, mélyinterjúk keretében nyerek belső információkat mind a megrendelő, mind pedig megvalósító oldalról, amelyek terveim szerint teljes keretet adnak majd dolgozatomnak.Célom, hogy a kutatás szempontjából releváns gondolatok és szakmai információk alapján válaszokat adjak a meghatározott kutatási kérdésekre, valamint az alkalmazott marketingstratégiákat elemezzem az új imázs kialakulásában, melyek mind jelentős szerepet játszottak a márkaimázs fiatalításában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Totth Gedeon
Külső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: imázs, imázsfejlődés, marketingkommunikáció, marketingstratégia, Rossmann
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:10
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 15:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet