A táplálék kiegészítő reklámok hatása a fogyasztókra a BioTechUSA példája alapján

Olasz Dávid Viktor (2021) A táplálék kiegészítő reklámok hatása a fogyasztókra a BioTechUSA példája alapján. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A táplálék kiegészítő reklámok hatása a fogyasztókra- A BioTechUSA példája alapján.pdf] PDF
A táplálék kiegészítő reklámok hatása a fogyasztókra- A BioTechUSA példája alapján.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEMKÜLKERESKEDELMI KARKERESKEDELEM ÉS MARKETING SZAKNAPPALI TAGOZATMINŐSÉGMENEDZSMENT SZAKIRÁNY     A táplálékkiegészítő reklámok hatása a fogyasztókra a BioTechUSA példája alapján      Konzulens:                                                                                                   Készítette:Zarándné Dr. Vámosi Kornélia                                          Olasz DávidMinőségmenedzsment szakirány vezető Budapest, 2020.A szakdolgozatom témája a táplálék kiegészítő reklámok hatása a fogyasztókra amit a Bio TechUSA példáján keresztül mutattam be. A témaválasztás ötletét az adta, hogy versenysportolói karrierem során rendszeresen fogyasztottam valamint napjainkban is rendszeresen fogyasztok táplálék kiegészítőket ezért ez a téma közel állt hozzám. A BioTechUSA-ra mint vállalat pedig azért esett a választásom mert a táplálék kiegészítő reklámok hatását a fogyasztókra egy hazai vállalat példáján keresztül szerettem volna bemutatni. Valamint azért mert inspirálónak tartottam a vállalat történetét azt ahogyan hazánkban elsőként a táplálék kiegészítő piacra lépő családi vállalkozásként a magyar piacon piacvezető valamint az európai piacon is meghatározó nagyvállalattá nőtte ki magát mindezt úgy, hogy mindvégig teljes mértékben családi tulajdonban maradt. A vállalat sikerességének egyik kulcsa, hogy nem csak táplálék kiegészítőket gyárt és forgalmaz hanem teljeskörű segítséget nyújt az életmódváltáshoz illetve az egészséges életmód fenntartásához kezdve azzal, hogy nem csupán az adott táplálék kiegészítő megvásárlását teszi lehetővé a fogyasztók számára hanem táplálék kiegészítő specialistát alkalmaz annak érdekében hogy a fogyasztók minden táplálék kiegészítővel kapcsolatos kérdése megválaszolásra kerüljön legyen az az adagolás vagy a különböző termékek kombinációja. Valamint komoly eredményeket elért sportolókkal is együtt dolgozik akik a konditeremben végezhető edzésben nyújtanak segítséget a fogyasztók számára. Végül de nem utolsó sorban bizonyos időközönként különböző versenyeket is meghirdet fogyasztói között ezzel is motiválva őket az egészséges táplálkozás és a testmozgás felé.Szakdolgozatomban bemutattam általánosságban a táplálék kiegészítőket, hogy mi számít annak, mi nem valamint csoportosítottam őket különböző szempontok alapján ezzel is jobban bemutatva a témát. Majd bemutattam a fogyasztói magatartást valamint a magatartást befolyásoló tényezőket. Valamint bemutattam és elemeztem a fellelhető szakirodalmak segítségével a BioTechUSA által használt marketingkommunikációs eszközöket különös hangsúlyt fektetve ezek közül is az online marketing eszközökre. Fő kutatási kérdéseim azok voltak, hogy általánosságban a táplálék kiegészítő reklámok befolyásolják-e a fogyasztókat valamint hogy a fogyasztóknak mi a véleményük a BioTechUSA influencer marketingjéről és hogy ez mennyire van rájuk hatással. Ennek érdekében  kérdőíves megkérdezést alkalmaztam a célcsoport véleményének megismerésére. Az általam felállított 4 hipotézis közül mindössze egyet erősített meg a kutatásom ezen része. A megerősített hipotézis: A fogyasztók leggyakrabban az interneten találkoznak a BioTechUSA reklámjaival. Ez azt is bizonyítja hogy a vállalat az online marketingkommunikációs eszközöket használja a legnagyobb mértékben valamint a legnagyobb hatékonysággal. Hipotéziseim közül pedig 3 darab az ami nem nyert bizonyosságot. A bizonyosságot nem nyert hipotézisek: A fogyasztók inkább az online vásárlást preferálják a táplálék kiegészítők vásárlásakor. A második, hogy a táplálékkiegészítő reklámok befolyásolják a fogyasztókat a vásárlási döntés folyamán. A harmadik bizonyosságot nem nyert hipotézis pedig az, hogy a BioTechUSA influencer marketingje hatékony, az általuk szponzorált sportolókról  a táplálék kiegészítő fogyasztók többsége hallott már.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mester-Rácz Orsolya
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: BioTechUSA, influencer marketing, marketing, reklámok hatása a fogyasztókra, táplálék kiegészítők
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:08
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 15:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet