Policy change of the Vietnam’s aviation industry to cope with the Covid epidemic

Nguyen Dinh Tan (2021) Policy change of the Vietnam’s aviation industry to cope with the Covid epidemic. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of NGUYENDINHTAN2020.pdf] PDF
NGUYENDINHTAN2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

NGUYEN DINH TAN" Policy change of the Vietnam’s aviation industry to cope with the Covid epidemic " szakdolgozat absztraktjaA 2020-as év kezdetén kitört Covid-19 járvány, ami végigsöpört a világon, minden piaci tevékenységet megzavart, beleértve a globális keresleti-kínálati viszonyokat és az értékláncokat is. Továbbá a bizonytalanság és a biztonsági fenyegetések felbukkanása a járványhelyzet miatt az összes ipari szektorban nehézségeket okozott. Ezek közt a légiközlekedés ipara volt leginkább érintett. Világszinten az utasok száma 94%-kal kevesebb volt az egy évvel azelőtt mért adatokhoz képest, amire 1978 óta nem volt példa. A több, mint 250 milliárd amerikai dollárt érő féléves bevétel elpárolgott, ami légiközlekedési vállalatokat súlyosan érintette. A világ repüléssel foglalkozó ágazata még sosem szembesült ilyen mértékű kihívással. A Covid-19 járvány Vietnám légiközlekedésére is negatív hatást gyakorol. A Közlekedési Minisztérium jelentése szerint 2020 első hat hónapjában a vietnámi légitársaságok bevétele 60%-kal kevesebb volt, mint az előző évben mért intervallumban. A járatok száma, az utasok száma és az ország közlekedési vállalatainak bevétele hanyatlásnak indult. A repülési üzletnek – beleértve a járatok számának emelését, a turisztikai igények növelését, az eszközök és szolgáltatások átszervezését, az áruszállítás növelését – számos alkalmazkodó politikája volt, de egyikkel sem sikerült megakadályozni a recessziót. Habár megpróbálják nem elbocsátani a munkaerőt, ahogy a világ többi táján teszik a vállalatok, de a fentiek következtében kénytelenek 50%-kal csökkenteni az alkalmazottak fizetését, valamint a foglalkoztatást rövidített munkaidőben tudják csak folytatni. A becslések szerint az a veszteség, amit Vietnám légiközlekedési ipara a 2020-as Covid-19 járvány miatt szenved el, csak évek alatt lesz kompenzálható. Vietnám Kormánya több makro-politikai intézkedést is hozott, csökkentette a légiközlekedésre épülő adókat és díjakat, valamint nemzetgyűlést tartott a nyersanyagárak csökkentésének jóváhagyása érdekében. A nehézségek ellenére a vietnámi vállalatok továbbra is előkészítik a helyet a járványhelyzet utáni növekedésre; új járatok vásárlásával és felszerelésével, hogy kibővítsék a flottáikat, kihasználva, hogy a külföldi vállalatok visszamondták a repülőgép-vásárlásokat. Emellett iskolák, akadémiák, pilóták, légikísérők és légiszolgáltatók számára repülési oktatóközpontokba invesztálnak pénzt, hogy Vietnámot a régió és Ázsia utazási, átjárási, logisztikai és középpontjává, valamint a légiszolgáltatások képzési és utánpótlási centrumává változtassák. Ezeket a légiközlekedési üzletpolitikákat kifejezetten támogatta a Vietnami Polgári Repülési Társaság, a Közlekedési Minisztérium, valamint Vietnam kormánya, amikor kiadták az úgynevezett „Vietnam Légiipari Fejlesztési Terve 2020-ig és Iránymutatások 2030-ig” című közleményt, amelyben anyagi forrást garantáltak a légiközlekedési vállalatoknak.             Az alábbi kutatás Vietnam repülési iparának elméleti hátteréről készült, értékeli a Covid-19 járvány következtében létrejövő, Vietnam légiszektorában bekövetkezett irányelvváltozások állapotát, valamint javaslatokat tesz a repülési management és a politikacsinálók számára, hogy mielőbb túllendülhessenek a krízisen és proaktívan alkalmazkodhassanak a globális szituációhoz. A kutatás megválaszolja, hogyan érinti a Covid-19 epidémia a gazdaság, a társadalom, a politika és biztonság aspektusait, kifejezetten a világ repülési iparát, valamint arra keresi a választ, hogy hogyan változott a járványhelyzet előtt és közben Vietnam légiipara, továbbá milyen politikai változáshoz kellett adaptálódnia Vietnam légiiparának a Covid-19 pandémia következtében. Vietnam Kormányának széleskörű makro-politikája volt válaszképpen, megemlítve a Nemzetgyűlési kezdeményezést, miközben a légiközlekedési adó- és díjcsökkentést is kivitelezték, csökkentették a nyersanyagárakat, de ezek a politikai beavatkozások továbbra is lassúnak és hosszútávúnak nevezhetők. A kutatás módszertanára való tekintettel a szerző leíró és visszatekintő elbeszélési módszert használ elemzési kutatómunkával kombinálva, szintetizálja az országos és külföldi dokumentumokat, amelyek a kutatási témához kapcsolódva jelentek meg. A szerző továbbá szakértőkkel konzultált Vietnam légiiparának jelenlegi struktúráját, bevételét és műveleteit érintő kérdések ügyében, valamint értékelte a politikák hatékonyságát, amelyek Vietnam légiiparának alkalmazkodását segítik elő a globális Covid-19 járvány idején, emellett felhasznált másodlagos adatforrásokat öt vietnami vállalat működési-eredmény statisztikájából, a kormánytól, a Közlekedési Minisztériumtól; felhasznált elsődleges adatforrásokat, amelyek vietnami légitársaságok alkalmazottjaival, pilótákkal, kísérőkkel, menedzserekkel és szakértőkkel készültek; statisztikai elemzési technikákat használt a vietnami vállalatok struktúráját, bevételét és műveleteit érintő változások értékelésére, amelyek a politikai változások előtt és után készültek; felhasználta a repülési szakértők és vezetők már meglévő tapasztalatait, hogy értékelje a változtatások és megoldási képletek hatékonyságát, alkalmazhatóságát. Az erősségeket, gyengeségeket, kihívásokat és lehetőségeket mikro- és makroszinten a repülési politikában figyelembe véve a szerző három megoldást javasol: elsőként politikát a hosszútávú helyreállításra, ami a repülési piacot illeti és körülbelül 2-3 évet vesz igénybe, másodszor politikát az országos repülési igény stimulálására, harmadszor pedig politikát a nem-személyes légitranszport fejlesztésére. A javasolt megoldások a célbiztosítás, a gyakorlat és megvalósíthatóság, valamint a vietnami légiipari előírásoknak, politikáknak és fejlesztési tervnek való megfelelés elvei alapján íródtak, figyelembe véve és összhangba hozva a világ légiiparának változását és fejlődését. A végrehajtást elősegítő célkitűzéseket, állapotokat tartalmazó javaslatok várhatóan segítséget nyújtanak Vietnam légiiparának és menedzsereinek, hogy a Covid-járvány miatt kialakult nemzetközi fluktuációhoz és a fennálló egészségügyi járványhoz sikeresen tudjanak alkalmazkodni, valamint felismerjék Vietnam hosszútávú célját: utazási tranzitközponttá, logisztikai és emberierőforrás-képző centrummá válni a régió, később pedig egész Ázsia számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Tanulmányok

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Ferkelt Balázs
Belső
egyetemi docens; Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék; KKK
Dr. Moldicz István Csaba
Külső
főiskolai tanár; Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: COVID-19, légi közlekedés, politika, politikai változás, Vietnám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:01
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 06. 09:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet