Nguyen Dinh Tan (2021) Policy change of the Vietnam’s aviation industry to cope with the Covid epidemic. Külkereskedelmi Kar.
PDF
NGUYENDINHTAN2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
NGUYEN DINH TAN" Policy change of the Vietnam’s aviation industry to cope with the Covid epidemic " szakdolgozat absztraktjaA 2020-as év kezdetén kitört Covid-19 járvány, ami végigsöpört a világon, minden piaci tevékenységet megzavart, beleértve a globális keresleti-kínálati viszonyokat és az értékláncokat is. Továbbá a bizonytalanság és a biztonsági fenyegetések felbukkanása a járványhelyzet miatt az összes ipari szektorban nehézségeket okozott. Ezek közt a légiközlekedés ipara volt leginkább érintett. Világszinten az utasok száma 94%-kal kevesebb volt az egy évvel azelőtt mért adatokhoz képest, amire 1978 óta nem volt példa. A több, mint 250 milliárd amerikai dollárt érő féléves bevétel elpárolgott, ami légiközlekedési vállalatokat súlyosan érintette. A világ repüléssel foglalkozó ágazata még sosem szembesült ilyen mértékű kihívással. A Covid-19 járvány Vietnám légiközlekedésére is negatív hatást gyakorol. A Közlekedési Minisztérium jelentése szerint 2020 első hat hónapjában a vietnámi légitársaságok bevétele 60%-kal kevesebb volt, mint az előző évben mért intervallumban. A járatok száma, az utasok száma és az ország közlekedési vállalatainak bevétele hanyatlásnak indult. A repülési üzletnek – beleértve a járatok számának emelését, a turisztikai igények növelését, az eszközök és szolgáltatások átszervezését, az áruszállítás növelését – számos alkalmazkodó politikája volt, de egyikkel sem sikerült megakadályozni a recessziót. Habár megpróbálják nem elbocsátani a munkaerőt, ahogy a világ többi táján teszik a vállalatok, de a fentiek következtében kénytelenek 50%-kal csökkenteni az alkalmazottak fizetését, valamint a foglalkoztatást rövidített munkaidőben tudják csak folytatni. A becslések szerint az a veszteség, amit Vietnám légiközlekedési ipara a 2020-as Covid-19 járvány miatt szenved el, csak évek alatt lesz kompenzálható. Vietnám Kormánya több makro-politikai intézkedést is hozott, csökkentette a légiközlekedésre épülő adókat és díjakat, valamint nemzetgyűlést tartott a nyersanyagárak csökkentésének jóváhagyása érdekében. A nehézségek ellenére a vietnámi vállalatok továbbra is előkészítik a helyet a járványhelyzet utáni növekedésre; új járatok vásárlásával és felszerelésével, hogy kibővítsék a flottáikat, kihasználva, hogy a külföldi vállalatok visszamondták a repülőgép-vásárlásokat. Emellett iskolák, akadémiák, pilóták, légikísérők és légiszolgáltatók számára repülési oktatóközpontokba invesztálnak pénzt, hogy Vietnámot a régió és Ázsia utazási, átjárási, logisztikai és középpontjává, valamint a légiszolgáltatások képzési és utánpótlási centrumává változtassák. Ezeket a légiközlekedési üzletpolitikákat kifejezetten támogatta a Vietnami Polgári Repülési Társaság, a Közlekedési Minisztérium, valamint Vietnam kormánya, amikor kiadták az úgynevezett „Vietnam Légiipari Fejlesztési Terve 2020-ig és Iránymutatások 2030-ig” című közleményt, amelyben anyagi forrást garantáltak a légiközlekedési vállalatoknak. Az alábbi kutatás Vietnam repülési iparának elméleti hátteréről készült, értékeli a Covid-19 járvány következtében létrejövő, Vietnam légiszektorában bekövetkezett irányelvváltozások állapotát, valamint javaslatokat tesz a repülési management és a politikacsinálók számára, hogy mielőbb túllendülhessenek a krízisen és proaktívan alkalmazkodhassanak a globális szituációhoz. A kutatás megválaszolja, hogyan érinti a Covid-19 epidémia a gazdaság, a társadalom, a politika és biztonság aspektusait, kifejezetten a világ repülési iparát, valamint arra keresi a választ, hogy hogyan változott a járványhelyzet előtt és közben Vietnam légiipara, továbbá milyen politikai változáshoz kellett adaptálódnia Vietnam légiiparának a Covid-19 pandémia következtében. Vietnam Kormányának széleskörű makro-politikája volt válaszképpen, megemlítve a Nemzetgyűlési kezdeményezést, miközben a légiközlekedési adó- és díjcsökkentést is kivitelezték, csökkentették a nyersanyagárakat, de ezek a politikai beavatkozások továbbra is lassúnak és hosszútávúnak nevezhetők. A kutatás módszertanára való tekintettel a szerző leíró és visszatekintő elbeszélési módszert használ elemzési kutatómunkával kombinálva, szintetizálja az országos és külföldi dokumentumokat, amelyek a kutatási témához kapcsolódva jelentek meg. A szerző továbbá szakértőkkel konzultált Vietnam légiiparának jelenlegi struktúráját, bevételét és műveleteit érintő kérdések ügyében, valamint értékelte a politikák hatékonyságát, amelyek Vietnam légiiparának alkalmazkodását segítik elő a globális Covid-19 járvány idején, emellett felhasznált másodlagos adatforrásokat öt vietnami vállalat működési-eredmény statisztikájából, a kormánytól, a Közlekedési Minisztériumtól; felhasznált elsődleges adatforrásokat, amelyek vietnami légitársaságok alkalmazottjaival, pilótákkal, kísérőkkel, menedzserekkel és szakértőkkel készültek; statisztikai elemzési technikákat használt a vietnami vállalatok struktúráját, bevételét és műveleteit érintő változások értékelésére, amelyek a politikai változások előtt és után készültek; felhasználta a repülési szakértők és vezetők már meglévő tapasztalatait, hogy értékelje a változtatások és megoldási képletek hatékonyságát, alkalmazhatóságát. Az erősségeket, gyengeségeket, kihívásokat és lehetőségeket mikro- és makroszinten a repülési politikában figyelembe véve a szerző három megoldást javasol: elsőként politikát a hosszútávú helyreállításra, ami a repülési piacot illeti és körülbelül 2-3 évet vesz igénybe, másodszor politikát az országos repülési igény stimulálására, harmadszor pedig politikát a nem-személyes légitranszport fejlesztésére. A javasolt megoldások a célbiztosítás, a gyakorlat és megvalósíthatóság, valamint a vietnami légiipari előírásoknak, politikáknak és fejlesztési tervnek való megfelelés elvei alapján íródtak, figyelembe véve és összhangba hozva a világ légiiparának változását és fejlődését. A végrehajtást elősegítő célkitűzéseket, állapotokat tartalmazó javaslatok várhatóan segítséget nyújtanak Vietnam légiiparának és menedzsereinek, hogy a Covid-járvány miatt kialakult nemzetközi fluktuációhoz és a fennálló egészségügyi járványhoz sikeresen tudjanak alkalmazkodni, valamint felismerjék Vietnam hosszútávú célját: utazási tranzitközponttá, logisztikai és emberierőforrás-képző centrummá válni a régió, később pedig egész Ázsia számára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | COVID-19, légi közlekedés, politika, politikai változás, Vietnám |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 21. 15:01 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 06. 09:00 |
Actions (login required)
Tétel nézet |