A vásárlói magatartás új tendenciáinak bemutatása a Tesco hipermarketek példáján keresztül

Nagy Dóra (2021) A vásárlói magatartás új tendenciáinak bemutatása a Tesco hipermarketek példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Nagy Dóra_YLXMZ1.pdf] PDF
Nagy Dóra_YLXMZ1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a vásárlói magatartás állandó változásával szinte lehetetlen lépést tartani. Ennek következtében a Tesco, a magyar piac vezető multinacionális áruházlánca is felismerte, hogy alkalmazkodnia kell a megváltozott fogyasztói szokásokhoz, igényekhez. Ezen igényekre reagálva új üzletpolitikát dolgozott ki, amely a nagy alapterületű áruházak, hipermarketek stratégiai átalakítását jelenti. Az eladótér optimalizálásával a vásárlói élmény javítása mellett kedvezőbb üzleti eredmény elérése is cél. Kutatásom célja a megváltozott vásárlói magatartás, szokások mögött húzódó okok, attitűdök teljes körű megismerése, feltérképezése elsősorban FMCG – termékek vásárlására fókuszálva. Vásárlói szokások témaköréből kiemelten vizsgálom az üzletválasztási preferenciák okait, az üzletválasztásnál szerepet játszó tényezők, szempontok rangsorát. A hipermarketekben leggyakrabban alkalmazott in-store, POS eszközök hatékonyságának, vásárlói megítélésének felmérése is célkitűzésem mérhető adatokkal alátámasztva. Dolgozatom célja, hogy ezen információk birtokában a Tesco hipermarketekre vonatkozóan hatékonyabb működést célzó, valamint vásárlói szokásokhoz, igényekhez igazodó javaslatokat fogalmazzak meg. Primer kutatásom alapvető célja, hogy mérhető, statisztikai módszerekkel elemezhető adatokkal rendelkezzek a vásárlói magatartásra, szokásokra és attitűdökre vonatkozóan. A témakörhöz kapcsolódó szekunder kutatás mellett alapozó kutatásként Horgos Istvánnal, a szegedi Tesco hipermarket áruház vezetőjével készítek szakértői interjút, amely az általam feldolgozni kívánt problémakör pontos okairól, előzményeiről első kézből nyújt releváns információkat. Ezt követően kvantitatív, online kérdőíves fogyasztói megkérdezés segítségével kívánok mérhető, valamint statisztikai módszerekkel elemezhető adatokhoz jutni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK
Nagyné Kácsor Edit
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eladáshelyi kommunikáció, fogyasztói magatartás, Tesco, vásárlói döntés, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 11:28
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet