A kutya, mint lehetséges motivációs faktor egyes szervezeti kultúrákban

Volosinovszki Dorottya (2021) A kutya, mint lehetséges motivációs faktor egyes szervezeti kultúrákban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of UNWZPQ Szakdolgozat-final.pdf] PDF
UNWZPQ Szakdolgozat-final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (675kB)

Absztrakt (kivonat)

Sok más motivációs tényező közül, szakdolgozatom témájaként a cégek kutyabarát munkahellyé válásának lehetséges előnyeit vizsgáltam. Annak ellenére, hogy viszonylag kevés gyakorlati kutatás született a témában, szerettem volna egy összefoglalót írni a témában, felhasználva a korábbi hasonló témában fellelhető kutatások meta-analízisét, saját kérdőíves kutatásomat valamint, a Prezi cégnél végzett interjúmat. Dolgozatomban elemzem, hogy milyen vállalati kúltúrákban és motivációs theóriák alapján lehet motiváció vagy akár nyereségnövelő az irodába beengedett házikedvenc. A kérdőíves kutatás, az interjú valamint a korábbi kutatások is arra engedtek következtetni, hogy a kutyának meg van a helye egyes vállalatoknál, mint motivációs tényező, ami pozitívan hat a vállalat produktivitására valamint akár a bevételekre. Az eredményeim azt mutatják, hogy két általam vizsgát vállati kúltúrában is tud helye lenni a házikedvencek mint motivációs tényező. Mind az adhokrácián és a klán kultúrán alapuló vállalatoknál fontos a munkavállalói elégedettség, tehát amennyiben a munkavállalóknak igényük van ilyesfajta motivációra a kutya alkalmazható mint motivációs tényező. A piaci kultúrán alapuló cégeknél szintén eképzelhetőnek tűnik a központi értéke miatt, ami nem más, mint a termelékenység, hatékonyság és profit, melyet az alkalmazottak javaslataival is próbálnak elérni. A fent említett vállalati kultúrákon belül, mivel a kutyák a 21. században gazdáiknak nem csak lelki társ, de már gyakorlatilag létszükség, ez által a kutyákat a Maslow motivációs elméletét szerint lehet pozitívmegerősítésként használni. Ezen felül a kutyák, további theóriák bevonásával is használhatók, mint például a McGregor Y, vagy a Herzberg amik arra utalnak h a munkavállaló szabadsága és megbecsülése fontos motivációs tényező, amibe beletartozik a munkavállalól lelki egészségének fenntartása is. Ezen eredményekre alapozva, valamint a motiváció a produktivitásra gyakorolt bizonyított pozitív hatása alapján, kijelenthetjük, hogy az irodába beengedett kutyáknak egyes vállalatoknál lehet akár bevételnövelő hatása is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: motiváció, munkaerő, teljesítmény optimalizálása, vállalati kultúra, vállalati struktúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Ápr. 30. 10:24
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet