Bodnár Zita (2015) Szolgáltatási színvonal fejlesztésének lehetősége a Yusen Logistics Hungary Kft-nél. Külkereskedelmi Kar.
PDF
BodnarZita_HDASBB_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (8MB) |
Absztrakt (kivonat)
A „Szolgáltatási színvonal fejlesztésének lehetősége a Yusen Logistics Hungary Kft-nél” című szakdolgozat egy japán tulajdonú szállítmányozó cég Automotive részlegének működését és egy, a munkafolyamatokat optimalizáló, javaslatot mutat be. Továbbá betekintést enged a cégcsoport tevékenységébe, a Yusen Hungary autóipari megbízójának, a Fordnak az üzletágon belüli pozíciójába. Ezen felül a vonatkozó szakirodalom feldolgozása után költségszámítások támasztják alá a fejlesztést célzó javaslatot. A bekezdés felvázolja a témaválasztás aktualitását, valamint röviden utal a tárgyalt fejezetek tártalmára. A dolgozat témájához munkahelyem, a Yusen Logistics Hungary Kft. szolgált alapul, illetve egy 2014 őszén kiírt Ford tender, amelyet vállalatunk ismételten szeretne elnyerni. Emellett a második fejezet általános képet ad a logisztika világáról, különös tekintettel az autógyártásra. E fejezetben megismerhetővé válik a cégcsoport tevékenysége és az autóipar helyzete, ezen belül is a Ford Motor Company fejlődéséről nyerhetünk bővebb információt. A harmadik fejezet bemutatja, hogy az ISO szabványcsaládok egy minőségügyi rendszer kiépítéséhez miként szolgálnak iránymutatóként. A szervezeti felépítés meghatározása és a munkafolyamatok összehangolása elengedhetetlen a magas szolgáltatási színvonal eléréséhez. Az elvárt teljesítmény (mind az egyén, mind a vállalat szintjén) megvalósulásában nagy szerepe van a vezetőség szemléletmódjának. A TQM, mint vezetéselméleti iskola, a folytonos minőségre való törekvést ösztönzi. A negyedik fejezet a versenyképesség fogalmával foglalkozik. A folyamatos fejlesztés és megújulás a versenyben maradás alapfeltétele. Ebből fakadóan a vevői igényeknek és saját vállalatunk képességeinek, illetve lehetőségeink folyamatos feltérképezése nélkülözhetetlen. A különböző nézeteket tükröző innováció és Kaizen, mint filozófia, a munkafolyamatok optimalizálását célozza meg egyaránt. A munkafolyamatok finomítása, tökéletesítése révén a vállalat időt takaríthat meg, amely így egyik fontos forrása a vállalat versenyelőnyeinek. Az ötödik fejezet részletezi az Automotive és a társosztályok kapcsolatát a vállalaton belül, valamint a Ford tender jelentőségét. Továbbá kitér a jelenleg fennálló, és a tender elnyerésével várhatóan felmerülő kihívásokra. Ezen felül a lehetséges megoldásként szolgáló fuvarrendelés-feldolgozást segítő webportál működési elve körvonalazódik. A javaslatomat alátámasztandó költségszámításokat, valamint a lehetséges megoldás révén realizálható előnyöket öleli fel e rész. A dolgozat az összefoglalást, valamint a tanulmányok, cikkek és internetről letöltött segédanyagok felhasználását bemutató irodalomjegyzéket követően mellékletekkel gazdagon illusztrált.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Nemzetközi Ügyletek és Logisztika Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Minőségbiztosítás |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hegedűsné Orbán Éva |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Feb. 10. 10:52 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |