Az it.hu brand bevezetése és az online térben való megjelenésének lehetőségei

Pichner Eszter (2021) Az it.hu brand bevezetése és az online térben való megjelenésének lehetőségei. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Pichner Eszter 2020 Szakdolgozat Az it.hu brand bevezetése és az online térben való megjelenésének lehetőségei.pdf] PDF
Pichner Eszter 2020 Szakdolgozat Az it.hu brand bevezetése és az online térben való megjelenésének lehetőségei.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban az it.hu informatikai brand bevezetésével és az online térben való megjelenésének lehetőségeivel foglalkoztam. A dolgozatom első fele a szekunder kutatást tartalmazta, melyben kifejtettem a márka fogalmát, annak vállalati és fogyasztói előnyeit, valamint Aaker modelljén keresztül bemutattam a márkaértéket meghatározó tényezőket. Ezt követően a márkaépítés lépéseit, a stratégiáját, a jó márkanév kritériumait vettem sorra. Ezeknek a vizsgálatát azért tartottam indokoltnak, mert a dolgozat középpontjában álló márka, az it.hu még bevezetés előtt áll, így mindenképpen fontosnak tartottam, hogy rávilágítsak a szakirodalmi elvárásokra egy márka szempontjából. A szekunder kutatás másik felében a márka kommunikációjához elengedhetetlennek tartott online marketing eszközökkel foglalkoztam. Ebben a részben azokat a lehetőségeket vettem végig, amelyeket az általam vizsgált vállat, a Macrotel Kft, és ezzel együtt az it.hu szempontjából relevánsak tartottam. Ide soroltam a weboldalt, az e-mail marketinget, illetve a közösségi média marketinget. A közösségi média vizsgálata alkotta egyben a szekunder kutatásom másik fő részét, így ezen témakörön belül tisztáztam az alapfogalmakat, majd megvizsgáltam a közösségi média szerepét a világban és Magyarországon, hogy szélesebb nézőpontból is rálátást nyújtsak a témára. Majd részletesen vizsgáltam a social média vállalati előnyeit és kitértem a Facebook, a YouTube, az Instagram és a LinkedIn oldalak bemutatására, és az azokon javasolt marketingstratégiára. Végül röviden bemutattam a közösségi média hirdetéseket és a keresőmarketinget. A dolgozatom második felét a primer kutatásom tette ki, mely egy kvalitatív és egy kvantitatív kutatásból állt. A kvalitatív kutatásom egy mélyinterjún keresztül valósult meg, melyet a Macrotel Kft cégvezetőjével készítettem annak érdekében, hogy megismerjük a vállalatot, illetve annak céljait az it.hu brand bevezetésével. A kvantitatív kutatás egy online kérdőíves megkérdezés keretei között zajlott, melyben a vizsgált vállalat célközönségének márkázással és social media használattal, és az it.hu arculati terveivel kapcsolatos véleményére voltam kíváncsi.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: informatika, it.hu, kis- és középvállalkozás - KKV, közösségi média, marketing, márka, márkaépítés, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Ápr. 08. 06:56
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet