Pichner Eszter (2021) Az it.hu brand bevezetése és az online térben való megjelenésének lehetőségei. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Pichner Eszter 2020 Szakdolgozat Az it.hu brand bevezetése és az online térben való megjelenésének lehetőségei.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomban az it.hu informatikai brand bevezetésével és az online térben való megjelenésének lehetőségeivel foglalkoztam. A dolgozatom első fele a szekunder kutatást tartalmazta, melyben kifejtettem a márka fogalmát, annak vállalati és fogyasztói előnyeit, valamint Aaker modelljén keresztül bemutattam a márkaértéket meghatározó tényezőket. Ezt követően a márkaépítés lépéseit, a stratégiáját, a jó márkanév kritériumait vettem sorra. Ezeknek a vizsgálatát azért tartottam indokoltnak, mert a dolgozat középpontjában álló márka, az it.hu még bevezetés előtt áll, így mindenképpen fontosnak tartottam, hogy rávilágítsak a szakirodalmi elvárásokra egy márka szempontjából. A szekunder kutatás másik felében a márka kommunikációjához elengedhetetlennek tartott online marketing eszközökkel foglalkoztam. Ebben a részben azokat a lehetőségeket vettem végig, amelyeket az általam vizsgált vállat, a Macrotel Kft, és ezzel együtt az it.hu szempontjából relevánsak tartottam. Ide soroltam a weboldalt, az e-mail marketinget, illetve a közösségi média marketinget. A közösségi média vizsgálata alkotta egyben a szekunder kutatásom másik fő részét, így ezen témakörön belül tisztáztam az alapfogalmakat, majd megvizsgáltam a közösségi média szerepét a világban és Magyarországon, hogy szélesebb nézőpontból is rálátást nyújtsak a témára. Majd részletesen vizsgáltam a social média vállalati előnyeit és kitértem a Facebook, a YouTube, az Instagram és a LinkedIn oldalak bemutatására, és az azokon javasolt marketingstratégiára. Végül röviden bemutattam a közösségi média hirdetéseket és a keresőmarketinget. A dolgozatom második felét a primer kutatásom tette ki, mely egy kvalitatív és egy kvantitatív kutatásból állt. A kvalitatív kutatásom egy mélyinterjún keresztül valósult meg, melyet a Macrotel Kft cégvezetőjével készítettem annak érdekében, hogy megismerjük a vállalatot, illetve annak céljait az it.hu brand bevezetésével. A kvantitatív kutatás egy online kérdőíves megkérdezés keretei között zajlott, melyben a vizsgált vállalat célközönségének márkázással és social media használattal, és az it.hu arculati terveivel kapcsolatos véleményére voltam kíváncsi.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | informatika, it.hu, kis- és középvállalkozás - KKV, közösségi média, marketing, márka, márkaépítés, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Ápr. 08. 06:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |