Szecskó Evelin (2021) A vásárlásösztönzés szerepe a szépségiparban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szecskó_Evelin_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (705kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája „A vásárlásösztönzés szerepe a szépségiparban”. A marketing mix 4. eleme, a BTL és TTL eszközök jelentőségével kezdve, a reklámpolitika módszerein és stratégiáin keresztül, a vásárlásösztönzés a fogyasztói magatartást milyen mértékben befolyásolja és ezen eszközöknek milyen lehetőségei vannak. Az egyre nagyobb térhódításnak örvendő online marketing népszerűségének okait vizsgálva. A témaválasztásom oka a napjainkban az egyre nagyobb térhódításnak örvendő kuponok, amelyek a saját életemben is fontos szerepet töltenek be, a vásárlásaim megtervezésében. Úgy gondolom, hogy a kuponok szerepe a vásárlások megtervezésében növekvő tendenciát mutat, ezért érdemes gazdaságilag vizsgálni eredményességét és hasznosságát. Továbbá nem csak a vásárlásösztönzés eszközei, de a szépségápolás is szerves része a mindennapjaimnak és szeretnék jobban elmélyülni a témában. Fontosnak tartom, hogy tájékozódjunk a legújabb szépségtrendekről és fogyasztói magatartásról, hogy mi a leginkább hatékony eszköz, arra, hogy vásárlásra ösztönözzük a fogyasztókat. A szépségápolás már az ókortól fontos szerepet töltött be az emberek életében és napjainkban is különösen nagy népszerűségnek örvend. A L’Oréal uralja a szépség piacot. Prezentálom a vásárlásösztönzés eszközeinek az előnyeit, a fogyasztók és a nagy szépség vállalatok szempontjából is. A szépségiparban gyakran láthatunk különféle módszereket, a termékek népszerűsítésére, megismertetésére és a vásárlásösztönzésre. A szépségiparban a vásárlásösztönzés, manapság elkerülhetetlen és a termékek ily módon való megismertetése és népszerűsítésére, mint például: kuponok, áruminták, eladáshelyi reklámeszközök (POS, POP), ajándékok, törzsvásárlói program, árubemutatók, speciális rendezvények, kiállítások és vásárok. Továbbá szeretném szemléltetni, hogy a fogyasztók hogyan reagálnak ezekre az eszközökre. Célkitűzéseim közé tartozik, hogy a kutatásommal választ kapjak a következő kérdésekre: • A vásárlásösztönzés eszközeivel elérhető, hogy a fogyasztók nagyobb összegben vásároljanak. • A vásárlásösztönzés eszközeivel elérhető, hogy drágábban vásároljanak meg egy adott terméket. • A vásárlásösztönzés eszközeivel elérhető, hogy nagyobb mennyiségben vásároljanak a fogyasztók. • A kuponok hatásosabbak a fiatalok körében, mint a hagyományos ATL eszközök. Szakdolgozatom primer kutatását egy kvantitatív módszerrel, az online kérdőíves megkérdezéssel végzem mellyel választ szeretnék kapni a hipotéziseimre. A szépségpiac folyamatos növekedést produkál évről-évre. A legnépszerűbb szépségápoló szegmens, a bőrápolás, ezt bizonyítja, hogy a kozmetikumok piacának 39%-át teszik ki a bőrápoló termékek. A kozmetikumok piacán jellemző az impulzusvásárlás. A szépségápolási termékeknek a fő célcsoportja a nők. A fogyasztókat a leginkább a kuponok és az akciók ösztönzik egy termék megvásárlására. A legtöbb fogyasztó nyomon követi az akciós ajánlatokat, így érdemes folyamatosan hirdetni ezeket. A kupon napokon sokan részt vesznek, tehát jó lehetőség a cégeknek is jelen lenni ilyenkor. A kuponokat főként szépségápolási termékekre használják fel. A szépség fesztiválok kevésbé népszerűek, így szerintem csakis úgy érdemes ezeket a rendezvényeket megtartani, ha kellőképpen népszerűsítik ezeket az eseményeket és sok látogató jelenik meg. A termékmintákat gyakran kedvelik és olcsó marketingeszköz is, de csak kevesen vásárolnak meg egy terméket a termékminta hatására. Az ajándékok a kitöltők körében elég népszerű, ugyanis előfordult már velük, hogy egy ajándék miatt vettek meg egy terméket. Fontosnak tartom a kozmetikumok piacán a törzsvásárlói programokat, ugyanis sokan élnek a lehetőséggel, hogy törzsvásárlói tagok legyenek. A vállalatok többféle marketingkommunikációs eszközzel hirdetnek, megtalálhatók a hagyományos tömegmédia eszközei és a személyesebb BTL (Below The Line) eszközök is. A fogyasztók főként a social média hirdetéseket és az üzleten belül elhelyezett standokat figyelik. Az online reklámokat sokkal jobban kedvelik, mint a televíziós hirdetéseket. A kozmetikumokat naponta használják a fogyasztók, de mivel nem egy gyorsan romlandó termék, hanem hónapokig is eláll, így többnyire havonta vásárolnak szépségápolási termékeket. A kozmetikumok fogalmával nincs mindenki tisztában, ugyanis volt pár olyan, aki, azt jelölte, hogy ritkábban használ kozmetikumot, mint havonta. A bőrápoló márkák a legnépszerűbbek, mint például: Nivea, Dove, L’Oréal. Továbbá a természetes összetevőkkel dolgozó márkákat is sokan jelölték, mint például az Yves Rocher. A kozmetikumok piacán még mindig a személyes vásárlást kedvelik többen az online vásárlásnál. A nyereményjátékokban is egyre többen vesznek részt, ahol gyakran szépségápolási termék a jutalom. A csomagajánlatokat is sokan választják vásárlásaik során a fogyasztók, így nem csak egy termékkel távoznak az üzletből. Összegezve, nagyon fontosnak tartom a vásárlásösztönzés eszközeinek a jelenlétét a szépségiparban, mert nagy mértékben befolyásolják a fogyasztói döntéseket és pozitív hatással vannak a kozmetikai piac növekedésére. Érdemes ezeket a marketing eszközöket alkalmazni, de főként az akciókat és az online marketinget előtérbe helyezni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, kupon, szépségipar, törzsvásárlói program, vásárlásösztönzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Ápr. 08. 06:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |