Pőcze Franciska (2021) Marketing a filmiparban - Középpontban a természetfilmek. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Pőcze Franciska_VZJH00.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a filmiparon és azon belül a természetfilmiparon belül történő marketing tevékenységek és marketingkommunikáció bemutatása. Mind az egész filmipar, mind a természetfilmgyártás működése igencsak összetett, tele vannak kreatív folyamatokkal és technikai részletekkel. Ezekbe engednék egy kis betekintést. Fontosnak tartom érzékeltetni, hogy hazánkban ezek a filmek nem kapnak akkora figyelmet és támogatást, mint külföldön. Ezért emberek nagy részéhez el sem jutnak a hazai természetfilmek, ami részben a rossz marketingstratégiának is köszönhető.Először általánosságban beszélnék a filmipar és a marketing kapcsolatáról elméleti megközelítésből. A filmipar bármely szegmensére igazak ezek a folyamatok ezért is szeretnék átfogó képet adni arról, mi hogyan épül fel egy marketingstratégia során. Beszélnék kezdetben a filmmarketingről, azon belül is annak a jellemzőiről, a piac szereplőiről, a fogyasztói motivációkról, majd a filmes marketingmixet fejteném ki kicsit bővebben. Utána a filmes marketingkutatást mutatnám be, annak történetét és típusait.Végül általánosságban bemutatnám a természetfilmipart Magyarországon és Angliában, beleértve annak rövid történetét és általános jellemzőit napjainkban. A hazai természetfilmgyártás bemutatásához a filmdzsungel természetfilmgyártó céggel és a Pannonia Entertainment forgalmazó céggel készült interjút használom fel, amiben hazai természetfilmgyártás sajátosságairól kérdezem őket, hisz a témában szakirodalom nem áll rendelkezésre. A külföldi példát azért tartom fontosnak, mert hazánkban sem a filmipar, sem a természetfilmek gyártása közel sincs olyan magas szinten és ezeket a szembetűnő különbségeket szeretném érzékeltetni. Többek között figyelmet fordítva arra, hogy külföldön miért ennyivel népszerűbb ez a műfaj, ezáltal miért van benne sokkal több pénz és miért jobb a marketingstratégiájuk.Primer kutatásomban a természetfilm-nézési szokásokat fogom vizsgálni. Egy kérdőív segítségével szeretném felmérni, hogy a magyar emberek milyen gyakran néznek természetfilmeket és milyen tényezőket és platformokat részesítenek előnyben. Továbbá, hogy mennyire ismerik a hazai és a külföldi természetfilmeket és mi állhat ennek hátterében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | David Attenborough, film marketing, filmipar, marketing, természetfilm, természetfilmgyártás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Ápr. 08. 06:39 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |