Egy hazai divatipari startup versenyképessége

Csimbók Katalin (2014) Egy hazai divatipari startup versenyképessége. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of 00004234.pdf] PDF
00004234.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of nyilatkozat_kitöltött_aláírt.pdf]
Előnézet
PDF
nyilatkozat_kitöltött_aláírt.pdf

Download (756kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom megírása során egyrészt vállalkozásszervező szakirányomból adódóan döntöttem a vállalatokkal kapcsolatos téma mellett, továbbá azért is, mert nagyon érdeklődöm ez iránt a témakör iránt. Véleményem szerint a kisvállalatok témájában, sajátosságaiban való kutatás napjainkban nagyon aktuális. Vállalkozni manapság megszokott és elterjedt dologgá vált, nem csak hazánkban, de nemzetközi szinten is. Tehát mondhatjuk azt is, hogy a kisebb - nagyobb vállalatok számossága globális méreteket öltött, maga a vállalkozási folyamat világjelenséggé vált. Ennek következtében a kisvállalatok, mint gazdasági tényezők jelenléte, nem csak egy vagy néhány nemzetgazdaságra értelmezhető, hanem az egész világgazdaságra is. A kisvállalkozások versenyképességének vizsgálata, ezzel a fogalommal való összekapcsolása szintén időszerű. A versenyszellem véleményem szerint minden vállalatra értelmezhető. Versenyeznek egyrészt önmagukkal, hogy még jobb eredményt mutassanak fel az előző évekhez képest. Ugyanakkor szembe kell nézniük versenytársaikkal is, hogy őket legyőzve még több profitra tehessenek szert, és még nagyobb piaci részesedést érjenek el. Meglátásom szerint ez az egész verseny vagy rivalizálás körüllengi a vállalatok életét méretkategóriától függetlenül. A vállalatok között megjelent és kialakult egy új típusú vállalati forma, a startup kultúra. Gombamód szaporodnak, szinte minden országban jelen vannak, globális jelenséggé váltak. Hazánkba a startup alapítási láz az utóbbi néhány évben gyűrűzött be, és a 2013-as évben vált igazán népszerűvé. Joggal mondhatjuk, hogy Magyarországon 2013 a startupok éve. Rengeteget olvashattunk és hallhattunk róluk az egyes médiumokban. Számos konferencia és verseny szerveződött köréjük. Legnagyobb jelentőségüket gazdaságélénkítő szerepükben látják az elemző közgazdászok, amelyek túlszárnyalják az mkkv-szektor többi vállalat típusainak teljesítményét.

Magyar cím

Egy hazai divatipari startup versenyképessége

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kása Richárd
Belső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Jeszenszky Miklós
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: startup, Divatipar, versenyképesség, Magyarország, kisvállalatok
Felhasználói azonosító szám (ID): Kovács Zsolt
Rekord készítés dátuma: 2021. Ápr. 07. 08:49
Utolsó módosítás: 2021. Ápr. 08. 04:53
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/30483

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet