Ökomarketing a kozmetikai iparban

Gálik Lilla (2020) Ökomarketing a kozmetikai iparban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat-Gálik Lilla.pdf] PDF
szakdolgozat-Gálik Lilla.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A környezetvédelem napjaink egyik legnagyobb kihívásává vált, hiszen a társadalmi és gazdasági problémák mellett a természet is válságos helyzetben van. Egyre több és jelentősebb globális környezetvédelmi problémával szembesülünk, egyre több természeti katasztrófa súlytja Földünket. Mára a környezettudatosság kérdése nem csak a környezetvédő aktivistákat és tudósokat foglalkoztatja, de az átlagember is felismeri az ügy fontosságát. A felsorolt problémák előtérbe kerülésével egyre jobban terjed a környezettudatos, fenntarthatóságra törekvő szemlélet és életmód a fogyasztók körében. Erre válaszul a kereskedelemben is megjelent a törekvés, hogy ezeket az igényeket kiszolgálják. Egyre több vállalkozás nyit a környezetbarátabb technológiák irányába, és valamilyen formában beépíti ezeket működésébe. Szakdolgozatomban a marketing alapfogalmai és néhány alapmodelle után az ökomarketinget ismertettem részletesen. Bemutattam kialakulását és fogalmának változását, a zöld marketingstratégiákat, illetve az ökomarketinget ért fő kritikát, a greenwashingot, vagy másnéven a zöldre mosás praktikáját is ismertettem. Ez után a fogyasztói környezettudatossággal foglalkoztam, bemutattam az ehhez kapcsolódó definíciókat és a befolyásoló társadalmi és demográfiai és egyéb tényezőket. Ebben a fejezetben végül az aktuális, környezettudatossággal kapcsolatos trendekre tértem ki. A következő részben rátértem a kozmetikai iparra, ismertettem környezeti hatásait, az egészségre és környezetre potenciálisan káros leggyakoribb és legismertebb összetevőket termékcsoportonként, illetve külön kitértem az egyik legfontosabb kérdésre, ami a hulladékkezelés problémája. Bemutattam konkrét márkákat is, a The Body Shopot, a Garniert és a Manna Natúr Kozmetikum magyar manufaktúrát. Végül primer kutatásom eredményeit részleteztem. A fogyasztókra irányuló kérdőíves kutatásom alapján kiderült, hogy az emberek általánosságban nyitottak a környezetvédelem iránt, hajlandóak tenni a környezet terhelésének csökkentéséért. Vannak információik a témában, de ezek nem teljes körűek és nem elég mélyek. Véleményem szerint a környezeti edukációval és tudatosságuk formálásával elkötelezettebbé tehetők a fogyasztók a környezetvédelem iránt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói környezettudatosság, kozmetikai ipar, környezetbarát vállalat, márkaelemzés, ökomarketing, vásárlási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 23. 09:35
Utolsó módosítás: 2021. Már. 23. 09:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet