Gálik Lilla (2020) Ökomarketing a kozmetikai iparban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
szakdolgozat-Gálik Lilla.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A környezetvédelem napjaink egyik legnagyobb kihívásává vált, hiszen a társadalmi és gazdasági problémák mellett a természet is válságos helyzetben van. Egyre több és jelentősebb globális környezetvédelmi problémával szembesülünk, egyre több természeti katasztrófa súlytja Földünket. Mára a környezettudatosság kérdése nem csak a környezetvédő aktivistákat és tudósokat foglalkoztatja, de az átlagember is felismeri az ügy fontosságát. A felsorolt problémák előtérbe kerülésével egyre jobban terjed a környezettudatos, fenntarthatóságra törekvő szemlélet és életmód a fogyasztók körében. Erre válaszul a kereskedelemben is megjelent a törekvés, hogy ezeket az igényeket kiszolgálják. Egyre több vállalkozás nyit a környezetbarátabb technológiák irányába, és valamilyen formában beépíti ezeket működésébe. Szakdolgozatomban a marketing alapfogalmai és néhány alapmodelle után az ökomarketinget ismertettem részletesen. Bemutattam kialakulását és fogalmának változását, a zöld marketingstratégiákat, illetve az ökomarketinget ért fő kritikát, a greenwashingot, vagy másnéven a zöldre mosás praktikáját is ismertettem. Ez után a fogyasztói környezettudatossággal foglalkoztam, bemutattam az ehhez kapcsolódó definíciókat és a befolyásoló társadalmi és demográfiai és egyéb tényezőket. Ebben a fejezetben végül az aktuális, környezettudatossággal kapcsolatos trendekre tértem ki. A következő részben rátértem a kozmetikai iparra, ismertettem környezeti hatásait, az egészségre és környezetre potenciálisan káros leggyakoribb és legismertebb összetevőket termékcsoportonként, illetve külön kitértem az egyik legfontosabb kérdésre, ami a hulladékkezelés problémája. Bemutattam konkrét márkákat is, a The Body Shopot, a Garniert és a Manna Natúr Kozmetikum magyar manufaktúrát. Végül primer kutatásom eredményeit részleteztem. A fogyasztókra irányuló kérdőíves kutatásom alapján kiderült, hogy az emberek általánosságban nyitottak a környezetvédelem iránt, hajlandóak tenni a környezet terhelésének csökkentéséért. Vannak információik a témában, de ezek nem teljes körűek és nem elég mélyek. Véleményem szerint a környezeti edukációval és tudatosságuk formálásával elkötelezettebbé tehetők a fogyasztók a környezetvédelem iránt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói környezettudatosság, kozmetikai ipar, környezetbarát vállalat, márkaelemzés, ökomarketing, vásárlási szokások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 23. 09:35 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 23. 09:35 |
Actions (login required)
Tétel nézet |