Márfi Ákos Gábor (2021) A Robert Bosch Kft. belső kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A Robert Bosch Kft. belső kommunikációja.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. December 17.. Download (1MB) |
|
PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol_nyilvanos_bizalmas_2020-osz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (560kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az emberi kommunikáció mindig érdekes volt számomra. Különösen a nagy vállalatok kommunikációjába szerettem volna betekintést nyerni. A vállalatnál végzett munkám hozzásegített ahhoz, hogy a gyakorlatban is bele lássak a különböző folyamatokba, ne csak a szakirodalmakból tudjak felőlük tájékozódni. A szakdolgozat a gyakorlati részében a Robert Bosch Kft. vállalati kommunikációját mutatja be. A kutatás célja, az volt, hogy kiderüljön, hogy a dolgozók mennyire tartják fontosnak a vállalaton belüli kommunikációt, mennyire vannak vele megelégedve, esetlegesen mit változtatnának rajta. Mi a véleményük a céges rendezvényekről, mit csinálnának másképpen. Ez a kutatás egy remek visszajelzést adhat a cégnek a munkatársak véleményeiről, gondolkodásukról. A vállalati kommunikációnak is számos területe van, talán ma a legfontosabb része a kríziskommunikáció, amiről a későbbiekben bővebben is szó fog esni az elméleti, illetve a gyakorlati részben.A területek közé tartozik még a Public Relations. Maga a PR mára már egy nagyon tág fogalom, ezért ezen belül a rendezvényekkel fogok többet foglalkozni.A dolgozat további részeiben az internet világa van középpontban, amelyben betekintést teszek a Bosch Magyarország social platformjaira. Az internet elterjedésével fontossá vált, hogy a nagy vállalatok is megjelenjenek az online térben. A szakdolgozat az elméleti résszel indít, ahol nagyobb betekintés tettem az kommunikációra, vállalati kommunikációra. A ma ismert szakirodalom nagyon sok könyvvel hozzájárul ahhoz, hogy bárki utána olvasson a kommunikációval kapcsolatos dolgoknak. Az elméleti rész kisebb alfejezetekből tevődik össze. Ezekben az alfejezetekben foglalkozok a kommunikáció elmélettel, vállalati kommunikációval, a válságkommunikáció fontosságával, a PR-al és a digitális kommunikációval is. A szakirodalmak olvasása közben számos plusz információval gazdagodtam, amelyek a gyakorlatban előnyömre válhatnak. A dolgozat második fele a gyakorlati részekkel foglalkozik. Az elméleti részben leírtak szerint készítettem el a gyakorlati részben lévő struktúrát is. A gyakorlati rész a cég történetével és bemutatásával kezdődik. Ez után a Robert Bosch Kft. válságkommunikációjáról, a rendezvényeiről, valamint a digitális kommunikációról írtam. A dolgozat lényegi része egy kutatással zárul, ahol a vállalat dolgozóit kértem meg a kérdőív kitöltésére. A kutatás bemutatja, hogy a dolgozók mennyire ismerik a vállalati kommunikációt, mit gondolnak róla, és mit fejlesztenének rajta. A dolgozat írása alatt rájöttem, hogy a kommunikáció mára egy fogalommal már leírhatatlan. Annyi terület kötődik már hozzá, hogy az altípusokat is még több típusra lehet bontani, és azokat még tovább. Véleményem szerint idővel kommunikáció már csak az online térben fog létrejönni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belső kommunikáció, belső PR, digitális kommunikáció, kommunikáció, rendezvények, Social media, vállalati kommunikáció, válságkommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 14:57 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |