Az italvásárlási szokások változásának vizsgálata a Covid-19 járvány időszakában: az Ital Logisztika KFT. példáján keresztül

Kovács Krisztián (2021) Az italvásárlási szokások változásának vizsgálata a Covid-19 járvány időszakában: az Ital Logisztika KFT. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kovács Krisztián végleges 2.pdf] PDF
Kovács Krisztián végleges 2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt Szakdolgozatomban az italvásárlási szokások változását vizsgálom a Covid-19 járvány első hullámának időszakában. Vizsgálódásom középpontjában az alkohol tartalmú italok fogyasztása áll, mivel szakmai gyakorlatom eltöltésének ideje alatt, az Ital logisztika, belföldi árufuvarozással és raktározással foglalkozó Kft.-nél, ezen típusú italok forgalmára nagyobb rálátást szerezhettem, valamint fuvarszervezőként megtapasztalhattam az italok házhoz rendelési számának mennyiségi változását, a vírus helyzet ideje előtt, illetve a járvány Magyarországon történő megjelenését követően egyaránt. Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy a fogyasztói döntést befolyásoló tényezők közül melyek hatottak a leginkább a vírus első hulláma okozta kijárási korlátozás ideje alatt az italvásárlási szokásokra, illetve, hogy hogyan változott ezen tényezők jelentősége a vizsgált időszak folyamán. Kutatásom célja, hogy bizonyítsam az Ital logisztikai Kft-nél megtapasztalt biztonsági tényező jelentőségének felerősödését a pandémiás időszakban.  Munkám során elsősorban primer forrásokra támaszkodtam, amelyek alatt, az általam készített közvetlen megkérdezéses piacfelméréseket, illetve a szakmai gyakorlatom ideje alatt megszerzett saját tapasztalatokat értem. A kérdések tényekre, véleményekre illetve szándékokra irányulnak továbbá az ezek mögötti indítékokra, motivációkra, múltbeli vagy jövőbeli magatartásokra. A szakdolgozatom elméleti részének kidolgozása érdekében mindemellett szekunder forrásokat is felhasználtam, marketing szakkönyvek valamint egyéb tanulmányok és statisztikák formájában. Dolgozatom első fejezeteiben ismertetem a fogyasztói döntéseket, azok szerepét a vásárlási döntési folyamatban, valamint befolyásoló tényezőiket. Ezt követően kitérek a Covid-19 járvány kereskedelmi hatásaira, illetve a vevői igények változására ezen időszak idejére vonatkozóan. A következő fejezetekben a közúti árufuvarozási szolgáltatást nyújtó cégek jelenlegi helyzetét mutatom be, ezen belül is az Ital logisztika Kft. gyakorlatában megtapasztalt pandemiás időszak okozta változásokat, a vásárlók italvásárlási szokásaira vonatkozóan.  Végül szakdolgozatom lezárásaként a kutatásom eredményéből levonható következtetésekre támaszkodva, bizonyítom a vírus okozta félelemérzet következtében kialakuló ital házhoz rendelés számának mennyiségi növekedését.      Belső konzulens: Miskolczi Tibor András                                                 Készítette: Kovács Krisztián                                                           Kereskedelem és marketing Minőségmenedzsment specializáció

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, italfogyasztás, közúti árufuvarozás, logisztika, logisztikai szolgáltatások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:57
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet