Király Zita (2021) Anyagszám-szintű szállítmány nyomon követés, mint logisztikai szolgáltatás a Robert Bosch Kft. keretein belül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
KirályZita_Szakdolgozat_final.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. December 12.. Download (1MB) |
|
PDF
KirályZita_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-bizalmas-2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (85kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt három évben tanulmányaim mellett a Robert Bosch Kft. Transport Management Centre (továbbiakban TMC) osztályán, a tengeri és légi szállítmányokért felelős csoportban dolgoztam gyakornokként. A csapat tagjaként a napi operatív folyamatok megismerése mellett egy új szolgáltatás- a szállítmányok anyagszám-szintű nyomon követésének- implementációjában is részt vettem, melyet a hatvani Bosch gyár számára indítottunk el, a gyár, mint termelőegység igényeit szem előtt tartva. E projekt kapcsán mind a folyamatok kialakításában, mind a napi operatív feladatok elvégzésében aktívan részt vehettem, ezért esett erre a kutatási témára a választásom a szakdolgozatom elkészítése során. Célom, hogy további hasznos tanácsokat nyújthassak a részletek kidolgozásában és a folyamatok hatékonyabbá tételében.Kutatásom során vizsgálom, hogy milyen igények merülnek fel az ügyfelek oldaláról, hogy milyen szempontokat tartanak fontosnak a szolgáltatási folyamat során. A kutatásom célja, hogy széleskörű szakirodalom feldolgozásával és a rendelkezésre álló adatok és feladatok elemzésével támogassam a széleskörű implementációt, és a gyakorlatban használható megoldási javaslatokat fogalmazzak meg. A dolgozatom gyakorlati részében először magát a projektet ismertetem. Ahhoz, hogy megértsük a megrendelő igényeit, és a TMC által nyújtott szolgáltatás jelentőségét és szükségességét, egy-egy konkrét példán keresztül bemutatom és értékelem a piacon elérhető- DHL és DSV által nyújtott- szállítmány nyomon követési szolgáltatásokat. Ezután bemutatom a nyomon követési szolgáltatásunk keretrendszerét. Bemutatom a hatvani Bosch gyár részéről felmerülő igényeket, az azokra kínált megoldást egy szállítmány nyomon követési riport formájában, és bemutatom a riport elkészítésének jelenlegi folyamatát. Bemutatom a Szolgáltatási Szint Szerződés (SLA-Service Level Agreement) pontjait, melyben javaslatot teszek a KPI-ok (Key Performance Indicator- Fő teljesítménymutató) meghatározására. A pilot projektben összegyűjtött adatok alapján kiszámolom a szükséges idő- és kapacitásigényt a riport elkészítéséhez, majd ezen adatok birtokában pedig javaslatot teszek egy árazási szabályrendszer kidolgozására. Szakdolgozatom utolsó részében pedig olyan ötleteket mutatok be, mellyel a folyamatok gyorsabbá és hatékonyabbá tehetőek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | anyagszám, automatizálás, árazás, Bosch, fuvarlevélszám, hatékonyság, logisztikai szolgáltatások, nyomon követés, szállítmányozás, számlaszám, szolgáltatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 14:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |