Online fogyasztási magatartás változása a vírus hatására

Kohajda Orsolya Renáta (2021) Online fogyasztási magatartás változása a vírus hatására. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT.Kohajda.Orsolya.2020.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT.Kohajda.Orsolya.2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Online fogyasztási magatartás változása a vírus hatásáraManapság már mindent meg lehet vásárolni interneten keresztül, sőt, sokkal több mindent be tud szerezni az ember online, mint offline, hiszen online vásárlás során nem az adott áruház termékfelhozatalából választhatunk, hanem az egész világ által kínált lehetőségek közül válogathatunk. Az online értékesítésben különösen fontos a fogyasztói igények és szükségletek ismerete és folyamatos vizsgálata, hiszen itt nincs személyes kapocslat az eladó és a vevő között, amiből könnyebben le lehet vonni a fogyasztói attitűdöket. Tehát rendkívül fontos a fogyasztók magatartásának megismerése, tudnunk kell azokat a tényezőket, amik befolyásolják a vevőket a döntéseik meghozatalában, milyen állomásai vannak ennek a procedúrának, amíg a végső döntésig eljutnak. Dolgozatom céljaként azt tűztem ki, hogy megismerjem a vírus miatt kialakult új online vásárlási attitűdöket, szokásokat, illetve, hogy mik azok az új környezeti tényezők, amik ezt így alakították. Vizsgálni az online kereskedelem virágzásának okát.Az online kereskedelem tranzakciós tárgya a szakdolgozatomban csakis termék lehet, tehát szolgáltatásokról nem esik szó.Az online vásárlást választottam mert véleményem szerint ebben van a potencia, az online történő üzletekben. Az újabb és újabb generációk egyre inkább az internet világában fognak felnőni és az online vásárlás sokkalta közelebb fog hozzájuk állni, mint a most élő generációkhoz. Mint kereskedelmi karon végző diák, tanulmányaim befejeztével, az online kereskedelem felé szeretnék orientálódni, hogy majd a jövőben létrehozhassam saját online webáruházamat.Dolgozatom szekunder és primer kutatások alapján épül fel.Szekunder kutatás                                                Primer kutatás- magáról az e-kereskedelemről                                  -      169 kitöltő- makro- és mikrokörnyezeti elemzés                         -      2020.11.16. – 2020.11.23- online kereskedelem előnyei és hátrányai                -      21 kérdés- hogyan alakultak a fizetési módszerek                     -      Online fogyasztási magatartás - social media az e-kereskedelemben                                  változásaSzekunder kutatásaimban az elméleti összefüggéseken kívül megvizsgáltam a vásárlók megváltozott vásárlási szokásait az újonnan bevezetett intézkedések és korlátozások függvényében.A témával kapcsolatosan 3 hipotézist állítottam fel.Hipotézis 1: A vírus olyan változásokat hozott az online kereskedelembe, ami évekkel később következett volna be.Hipotézis 2: A világjárvány idején az online vásárlás általános előnyei, és nem pedig a vírus elleni védekezés feltételezett motivátorai ösztönözték az embereket az online vásárlásra.Hipotézis 3: Az újonnan elnyert bizalom megteremti annak a lehetőségét, hogy az olyan szűk piaccal rendelkező termékek, mint az élelmiszer, tovább erősödjön az online piacon. A szekunder kutatásomban kapott információkat a kvantitatív kutatásomon keresztül tesztelem. A dolgozatom primer kutatási részét a Google Forms online kérdőívkészítő segítségével valósítottam meg. A kérdőívemet különböző közösségi oldalakon osztottam meg és küldtem el e-mailen. A kérdőívemet egy hetes intervallum alatt 169 fő töltötte ki. A kérdőív elemzése során mind a 3 hipotézisem elfogadott lett.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Jäckel Katalin
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Vicsai Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, koronavírus, változások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:56
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet