Kohajda Orsolya Renáta (2021) Online fogyasztási magatartás változása a vírus hatására. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT.Kohajda.Orsolya.2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Online fogyasztási magatartás változása a vírus hatásáraManapság már mindent meg lehet vásárolni interneten keresztül, sőt, sokkal több mindent be tud szerezni az ember online, mint offline, hiszen online vásárlás során nem az adott áruház termékfelhozatalából választhatunk, hanem az egész világ által kínált lehetőségek közül válogathatunk. Az online értékesítésben különösen fontos a fogyasztói igények és szükségletek ismerete és folyamatos vizsgálata, hiszen itt nincs személyes kapocslat az eladó és a vevő között, amiből könnyebben le lehet vonni a fogyasztói attitűdöket. Tehát rendkívül fontos a fogyasztók magatartásának megismerése, tudnunk kell azokat a tényezőket, amik befolyásolják a vevőket a döntéseik meghozatalában, milyen állomásai vannak ennek a procedúrának, amíg a végső döntésig eljutnak. Dolgozatom céljaként azt tűztem ki, hogy megismerjem a vírus miatt kialakult új online vásárlási attitűdöket, szokásokat, illetve, hogy mik azok az új környezeti tényezők, amik ezt így alakították. Vizsgálni az online kereskedelem virágzásának okát.Az online kereskedelem tranzakciós tárgya a szakdolgozatomban csakis termék lehet, tehát szolgáltatásokról nem esik szó.Az online vásárlást választottam mert véleményem szerint ebben van a potencia, az online történő üzletekben. Az újabb és újabb generációk egyre inkább az internet világában fognak felnőni és az online vásárlás sokkalta közelebb fog hozzájuk állni, mint a most élő generációkhoz. Mint kereskedelmi karon végző diák, tanulmányaim befejeztével, az online kereskedelem felé szeretnék orientálódni, hogy majd a jövőben létrehozhassam saját online webáruházamat.Dolgozatom szekunder és primer kutatások alapján épül fel.Szekunder kutatás Primer kutatás- magáról az e-kereskedelemről - 169 kitöltő- makro- és mikrokörnyezeti elemzés - 2020.11.16. – 2020.11.23- online kereskedelem előnyei és hátrányai - 21 kérdés- hogyan alakultak a fizetési módszerek - Online fogyasztási magatartás - social media az e-kereskedelemben változásaSzekunder kutatásaimban az elméleti összefüggéseken kívül megvizsgáltam a vásárlók megváltozott vásárlási szokásait az újonnan bevezetett intézkedések és korlátozások függvényében.A témával kapcsolatosan 3 hipotézist állítottam fel.Hipotézis 1: A vírus olyan változásokat hozott az online kereskedelembe, ami évekkel később következett volna be.Hipotézis 2: A világjárvány idején az online vásárlás általános előnyei, és nem pedig a vírus elleni védekezés feltételezett motivátorai ösztönözték az embereket az online vásárlásra.Hipotézis 3: Az újonnan elnyert bizalom megteremti annak a lehetőségét, hogy az olyan szűk piaccal rendelkező termékek, mint az élelmiszer, tovább erősödjön az online piacon. A szekunder kutatásomban kapott információkat a kvantitatív kutatásomon keresztül tesztelem. A dolgozatom primer kutatási részét a Google Forms online kérdőívkészítő segítségével valósítottam meg. A kérdőívemet különböző közösségi oldalakon osztottam meg és küldtem el e-mailen. A kérdőívemet egy hetes intervallum alatt 169 fő töltötte ki. A kérdőív elemzése során mind a 3 hipotézisem elfogadott lett.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, koronavírus, változások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 14:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |