A Johnnie Walker márkaépítése a Trónok Harca sorozaton keresztül

Kőműves Balázs Károly (2021) A Johnnie Walker márkaépítése a Trónok Harca sorozaton keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kőműves Balázs_A_Johnnie_Walker_márkaépítése_a _Trónok_Harca_sorozaton_keresztül.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_Kőműves Balázs_A_Johnnie_Walker_márkaépítése_a _Trónok_Harca_sorozaton_keresztül.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (903kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgoztomban a Johnnie Walker whiskey márka bemutatására vállalkoztam. Elsődleges kutatási célom annak vizsgálata volt, hogy ez az alapvetően férfiak által kedvelt márka hogyan próbál nyitni egy szempontjából eddig elhanyagolt fogyasztói szegmens, a női vásárlók irányába. A témaválasztásom aktualitását továbbá az is adta, hogy a Johnnie Walker brand a Trónok Harca sorozat keresztül próbált meg nyitni egyrészt az említett női fogyasztók irányába, valamint próbálta meg erősíteni márkaismertségét.   Szakirodalmi áttekintésem során rámutattam, hogy a Johnnie Walker whiskey egy olyan minőségi ital, amely egy speciális fogyasztói célcsoport igényeit tudja leginkább kielégíteni. A fogyasztókat ez esetben leginkább demográfiai jellemzői alapján lehet szegmentálni, elsősorban jövedelmi helyzetük alapján. Korábban a szegmentálás másik szempontját a nem szerinti szegmentáció is jelentette, de a brand éppen ez utóbbi célcsoport-képzési politikáján kíván változtatni.  Primer kutatási eredményeim alapján arra a következetésre jutottam, hogy a brand újrapozícionálása csak részben bizonyult sikeresnek. Ugyan a skót whiskey-k a világ legjobban eladható whiskey fajtái, azonban ebben a termékszegmensben annak dacára is nagy a verseny, hogy a fogyasztói szokások változásai és a demográfiai mutatók alakulása miatt a whiskey nyújtotta speciális, ám egyedi élménycsomag iránt folyamatosan nő a fogyasztói igény. Bizonyítást nyert, a magyar fogyasztók körében a skót whiskey-k a legkedveltebbek, azonban kérdőíves felmérésemben több alkalommal is visszaköszönt az a fogyasztói vélekedés, hogy a Johnnie Walker márkánál vannak kedveltebbek márkák is (Jim Beam, Ballantine’s, Jack Daniels). Alátámasztást nyert az a hipotézis, hogy a Johnnie Walker alapvetően egy prémium kategóriás alkalmi ital. Gyakran vásárolják ezt a márkát ajándékozás céljából is. Az alkalmi ital jelleg különösen szembetűnő volt a Trónok Harca limitált kiadású whiskey esetében. Igazolást nyert továbbá az feltevésem is, hogy Games of Thrones limitált széria piacra dobása javította a márka fogyasztói megítélését. Igen beszédesnek tartom, hogy sok elemző szerint a 2020-as évben a Johnnie Walker nemzetközi értékesítési volumene csak azért nem esett nagyobb mértékben, mivel a 2019-ben folytatott Trónok Harca kampány pozitív hatásai még idén is érezhetőek voltak. Ami azonban kudarcnak nevezhető márkaépítési szempontból, hogy a Johnnie Walker brandnek nem sikerül szakítani maszkulin jellegével, vagyis bár a nők körében kétségkívül javult ismertsége és megítélése, ám ennek dacára a tényleges vásárlási kedvet nem sikerült kiváltani a hölgyek esetében. Ami a Johnny Walker piaci kilátásait illetően borúlátásra adhat okot, hogy a női fogyasztók sokkal inkább kedvelik és vásárolják a Ballantine’s márkát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Johnnie Walker, marketingstratégiák, márkaépítés, Trónok harca, Whiskey
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:56
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:40
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29961

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet