Lichtmann Anita (2021) A Samer & Co Shipping Kft terjeszkedése a koronavírus alatt. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Lichtmann Anita CF32VV Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A SAMER & CO SHIPPING KFT TERJESZKEDÉSE A KORONAVÍRUS ALATT Napjainkban a koronavírus lassacskán életünk részévé válik, akárcsak az influenzás megbetegedések, amely új szabályok bevezetését vonja maga után. Meg kell tanulnunk együtt élni vele, kidolgozni egy megfelelő stratégiát, különben tovább rosszabbodhat a helyzet, amely a gazdaság összeomlását eredményezheti. Nemcsak a magánszemélyek, de a szállítmányozási iparágban résztvevő cégek életében is fontos egy új rendszer létrejötte, amely segít biztonságosabbá tenni a folyamatokat. Akár létszükségletű, akár más termékekről beszélünk, a szállítmányozásnak mennie kell tovább. A szakmai gyakorlat során rengeteg céggel kerültem kontaktba. A beszélgetések remek lehetőséget biztosítottak az aktuális helyzet feltérképezésére. Ezek során többnyire két dolgot tapasztaltam. Jó néhány cég sajnálatos módon már a Covid első hulláma alatt sem volt képes fennmaradni, így csődbe ment. A másik a forgalom jelentős visszaesése, amely rendkívül nehéz helyzetbe hozza a vállalatokat. A Samer & Co Shipping Kft.- re az előbbiekben említett két opció közül egyik sem igaz, ugyanis a koronavírus ellentétesen hatott a cég működésére. Március óta töretlenül nő a forgalom, új üzleti partnerekkel bővülve. Kíváncsivá tett, hogy mégis hogyan érték el ezt, milyen stratégiát dolgoztak ki, amely ilyen rendkívüli helyzetben is helytáll. Szakdolgozatomban bemutatom a logisztikai szolgáltatók szerepét az ellátási láncban. Ismertetem a kockázatkezelést, majd a koronavírust, mint kockázatkezelési tényezőt, illetve a vis maior körülmény sajátosságait, amit a jelenlegi jogszabály módosításokkal folytatok a tehergépjárművek kapcsán, illetve, hogy hogyan hat a vírus az egyes szállítmányozási ágazatokra, milyen lépéseket lehetne tenni a logisztikai szektor felélesztéséért. Ismertetem továbbá a Samer & Co Shipping Kft tevékenységét, majd a vállalatot elemezve keresem a választ arra, hogy hogyan hat más cégekhez képest a koronavírus a Samer & Co-ra. Mely program javaslatok jelennek meg jelenleg is a vállalaton belül, illetve mit és hogyan lehetne kivitelezni belőle a jövőben. Milyen stratégiai tényezők jelennek meg a vállalaton belül, amelyek pozitívan befolyásolják a működését, Illetve, hogy milyen további fejlesztésekkel lehetne tovább növelni a jelenlegi forgalmat. A Covid-19 pandémia egy vis maior körülmény, melynek hatására korlátozó intézkedések kerültek bevezetésre, ezek ellátási lánc zavarokat eredményeztek világszerte, sok helyen leálltak a gyártási folyamatok. A Samer & Co Shipping Kft legnagyobb ügyfele a Samsung nem állt le, így a vállalat nem veszítette legjelentősebb bevételi forrását, amely által továbbra is stabil szinten tudott/tud maradni. A vállalat kockázatkezelés-menedzsmentje hatékony, amely annak köszönhető, hogy a tevékenységében az összes stratégiai sikertényező érvényesül. A jelenlegi helyzetben kiemelten fontos az alkalmazkodás, a bizalom és a rugalmasság. A koronavírus adta nehézségekre jól reagált/reagál, hiszen Ázsiában jelent meg először, így a vállalatnak volt ideje feltérképezni a közelgő nehézségeket és megfigyelni, hogyan reagálnak más logisztikai szolgáltatók. Az átszervezés is gyorsabban zajlott a vállalatnál, mert nincsen saját eszközparkja, kisebb létszámmal rendelkezik, továbbá nem volt szükség leépítésekre a bevételnövekedés következtében. Mivel az összes szállítmányozási ágazatban jelen van, és szolgáltatási tevékenysége nagy mértékű diverzifikációt mutat, így könnyebben tudott/tud a krízishelyzetekre reagálni. Itt nincsenek sémák, mint a nagyobb vállalatoknál. A Samer & Co minden ügyfélre nyitott a szállítmányozás volumenétől függetlenül, a legkisebb mennyiségtől a legnagyobb mennyiségekig mindent megszervez, amelyre az ügyfélnek igénye van, tehát rugalmas. A cég igyekszik folyamatosan népszerűsíteni önmagát telefonos megkeresések és konferenciákon való részvétel által az ügyfélkör további bővítése érdekében. A vállalat vezetősége jelentős szakértelemmel és széleskörű üzleti kapcsolatokkal rendelkezik. Ezért elmondható, hogy a bizalom nem csak a munkakörnyezetben, de az üzleti partnerek esetében is jelen van, amely ebben a kritikus időszakban nagyon fontos. A cég tevékenységében jelentős az őszinteség, rendszeres megbeszélések és a tájékoztatás. Azonban véleményem szerint az információátadás történhetne gyakrabban vezetés és a munkavállalók között. Az üzletkötésben érvényesülnek a kölcsönös célok és értékek, így jelenleg a vállalat bizalmi szintje igen magas. Jelen állás szerint a folyamatok átláthatóságát lehetne fejleszteni. Erre a blockchain egy jó megoldás lehetne, mert ebben az esetben az egész folyamat az ellátási lánc összes szereplőjével egy digitális platformon lenne megjelenítve, ahol feltöltésre kerülnének a dokumentumok egy felhőben, így mindenki számára visszakövethetőek lennének a folyamatok, ez orvosolná a problémát. Mivel A Samer & Co egy kisebb cég saját eszközpark nélkül, így a folyamatok kivitelezése más vállalatok bevonásával történik, ezért nehezebb átlátni. A rendszer előnye, hogy teljesen biztonságos, mert az ellátási lánc szereplői csak is kizárólag a rájuk vonatkozó részekhez tudnak hozzáférni. Továbbá leegyszerűsíti a folyamatokat, mivel vonalkódos rendszer segítségével kerülnek betárolásra az árucikkek, és egy helyre kerülnek feltöltésre a dokumentumok az összes ellátási lánc szereplő által. A Samer & Co jelenleg nem használ vonalkódos rendszert, de a jövőben érdemes lenne bevezetni a folyamatok leegyszerűsítése és ezen fejlesztés kivitelezése érdekében. Összességében az elemzések alapján megállapítható, hogy a cég azért reagált jól a koronavírusra, mivel időben felismerte a közelgő kritikus időszakban rejlő fenyegetettségeket és hatékony kockázatkezelés-menedzsmentet alkalmazott, amely hozzásegítette a forgalom növekedéséhez. Rendkívül rugalmas és alkalmazkodó vállalat révén jól reagált az új piaci kihívásokra. Legnagyobb üzleti partnerének és a magas bizalmi szintnek köszönhetően növekedésnek indult a vírus alatt, amely azóta is töretlen.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | COVID-19, ellátási lánc - ellátó hálózat, kockázatkezelés, logisztikai szolgáltatások, stratégiai sikertényezők, vállalatelemzés, vállalatfejlesztés, világjárvány |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 14:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |