Commercial Childhood

Kovács Kornél Nándor (2021) Commercial Childhood. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kornel_Kovacs_Thesis.pdf] PDF
Kornel_Kovacs_Thesis.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

In the recent years, marketers have resulted to advertising products to children to make them future customers. The marketers usually do this through television and the internet websites such as YouTube. Most parents usually put on the kid’s channels on the television or YouTube so that they can be entertained. In this process, the children are exposed to commercial adverts which have impact on their lives. This research aims to find out if the early years commercial adverts have impact or influence on the children lives throughout to their adult life. A literature review on the advertising for children will be done. There is exploration of past and present impacts of advertisements on children. The research will use interviews and online surveys to collect data which will be presented in form of table and charts. From the charts and tables, analysis will be done, and conclusions will be made.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás szak (angol)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pacsi Diána
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szabó Zoltán
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: célzott marketing, e-marketing, gyermekkor, kereskedelem, marketing, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:55
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet