A Helly Hansen globális marketingstratégiája, felépítése és jelenléte a kiskereskedelemben lokálisan és regionálisan

Kusicza Bence (2021) A Helly Hansen globális marketingstratégiája, felépítése és jelenléte a kiskereskedelemben lokálisan és regionálisan. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of 1_VÉGLEGES_FINAL.pdf] PDF
1_VÉGLEGES_FINAL.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (5MB)
[thumbnail of Ere_bizalmas.pdf] PDF
Ere_bizalmas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (296kB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis  Szakdolgozatom témájául a Helly Hansen marketingstratégiáját, és annak megjelenését, eredményességet választottam a cég magyarországi márkaüzleteiben, valamint egy a régióhoz tartozó cseh márkaboltban. Három éve dolgozom a Helly Hansennél, 2020 májusától üzletvezetői pozíciót töltök be a vállalatnál.  Ez idő alatt elég nagy rálátásom nyílt a cég marketing stratégiájára, eszközeire, jóllehet leginkább a kiskereskedelmi egységek, a márkaboltok tekintetében. A vállalat marketingtevékenységének két fő célja van: a márkaépítés és a vásárlásösztönzés. A márkaboltok marketingje mindkettő célt szeretné erősíteni, azonban többször saját szememmel láthattam, hogy ez nem sikerült. A márkaboltok marketingtevékenysége, egy havi bontásban előre elkészített kampányrendszer alapján történik. A kampányok fókuszában a kirakatok és az úgynevezett bemutatóasztalok állnak, azaz az üzletnek azon helyiségei, melyeket először pillant meg a vásárló. A kampányokat egy évvel a szezon megkezdése előtt elkészülnek, és globálisan mindenhol ugyan azok futnak. Ezektől eltérni csak nagyon szélsőséges esetben, de leginkább semennyire nem lehetséges.  A kampányok fókuszában mindig egy adott új fejlesztésű termék, vagy termékcsalád áll, illetve olyan ruhadarabok, melyek valamilyen történetet elmesélve szeretnék a fogyasztókat arra ösztönözni, hogy vásároljanak, bízzanak a márkában. Sajnos azonban sok esetben ezen termékek, termékcsaládok nem relevánsak a hazai, de a regionális piacokon sem. A relevancia hiányának fő okai, ahogy arra kutatásom rávilágított, általában a termékek magas árszintje, összeegyezhetetlensége az adott időjárási, földrajzi viszonyokkal, vagy éppen a nem megfelelő időzítés.  Miután megismertem az alapvető marketingstratégiai folyamatokat, lépéseket, egy mélyinterjút készítettem a Helly Hansen cég hazai leányvállalatának regionális marketingmenedzserével. Ezen, és egy szekunder kutatás által (több céges belső anyag felhasználásával) mélyebb belátást nyertem a cég globális és regionális marketingstratégiájába. A stratégiai célok mindkét esetben ugyanazok: márkaépítés felsőfokon, és vásárlásösztönzés.    A dolgozatomban az alábbi kérdésekre szerettem volna választ kapni: Mekkora a sikere, eléri-e a cég egy az adott országban, régióban irreleváns kampánnyal marketingcéljait?Milyen eszközökkel lehetne a marketingcélokat még hatásosabban megvalósítani? Primer és szekunder kutatásim során világos lett számomra, hogy azon hónapokban, amelyekben nem releváns egy kampány a hazai (regionális) piacra, az a márkaboltok árbevételének és az üzletbe betérő fogyasztók számának csökkenéséhez vezet. Így a vásárlásösztönzésként meghatározott cél nem valósul meg, sok esetben pedig a márkaépítés sem.   Sajnos a regionális marketingmenedzsereknek nincs beleszólásuk a kampányok tervezésébe, azokat központilag Osloban határozza meg egy Visual Marchendising csapat. Így azok, illetőleg a termékek pozicionálásba sincs beleszólásuk. A megoldást a marketingstratégiai célok elérésére lokálisan kell megtalálni. Kérdőívem és kutatásaim alapján két megoldást találtam a fennálló problémák kezelésére.   Az első egy úgy nevezett Specialty Store nyitása hazánkban és a régió országaiban. Ezen üzletekbe kerülnének a márka prémium ruhadarabjai, kollekciói, amik relatív magasabb árszinten mozognak, mint megszokott termékeik. A kérdőívet kitöltők magas aránya érdeklődne ilyen üzlet iránt és magas százalékuk vásárolna is itt. Ez lenne a stratégia márkaépítő melegágya. Így a többi márkaboltnak lehetősége lenne kisebb mértékben megjeleníteni az üzleten belül a kampányokat. Fő funkciója a kirakatuknak és bemutatóasztaluknak a vásárlásösztönzés lenne, a már hazai piacon releváns, jól eladható termékekkel. A másik megoldás, egy hírlevélrendszerrel egybekötött törzsvásárlói program. Lokálisan és regionálisan sem létezik sem törzsvásárlói programja, sem hírlevél rendszere a cégnek. Ez lehetőséget biztosítana a cég fejlesztéseinek, technológiáinak, tevékenységeinek, azaz a kampányainak kommunikációja felé, ezzel is építve a márkát. Továbbá  lehetősége lenne a fogyasztóknak feltérképezni az adott üzletek kollekcióit, aktuális promócióit, speciális kedvezményt  tudna biztosítani, ezzel mind ösztönözve vásárlási szándékukat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Ternován Linda
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kiskereskedelem, marketing, marketingeszközök, marketingstratégiák, vállalkozás marketingstratégiája
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:55
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet