A zöldmarketing és a fenntarthatóság vizsgálata a divat szempontjából

Kemény Róbert (2021) A zöldmarketing és a fenntarthatóság vizsgálata a divat szempontjából. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Kemény Róbert.pdf] PDF
Szakdolgozat Kemény Róbert.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of brokát.pdf] PDF
brokát.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (47kB)
[thumbnail of Kalap.pdf] PDF
Kalap.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (13kB)
[thumbnail of Word Art.pdf] PDF
Word Art.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (105kB)

Absztrakt (kivonat)

A zöldmarketing és a fenntarthatóság vizsgálata a divat szempontjából A dolgozatomban egyidejűleg vizsgálom a divatipar 21. századi helyzetét, megítélését, a ruházati cégek zöldmarketing tevékenységét leginkább a marketingmix elemeit kiemelve. Vizsgálom a fast fashion cégek károsanyagkibocsátását, környezetszennyező, s fogyasztás befolyásoló működését. Foglalkozom olyan kényes témákkal, mint a rabszolgamunka, gyermekmunka, szót ejtek a ruházati iparban felhasznált állatokról, s a szegmens ökológiára mért hatásáról. Egyaránt kutatom tehát fogyasztói, s gyártói/vállalkozói oldalról a divat szerepét. Három nagyobb volumenű kutatási kérdést fogalmazok meg, s a leglényegesebb közülük az, hogy a ruházati ipar által kreált reklámok, valamint a különböző médiumok, esetleg a pillanatnyi impulzusok jobban befolyásolják a vásárlási döntést, mint a környezetünk figyelembe vétele. Abból az okból kifolyólag választottam ezen témát, mert úgy a divat, mint a környezettudatosság mindig nagyon érdekelt, s mindenképp el szerettem volna mélyíteni tudásomat a szegmensben. Célom a dolgozat megírásával az, hogy az olvasóknak bemutassam az ipar "láthatatlan" oldalát. Kutatási kérdésem különösen fontos napjainkban, hiszen a mindennapjaink részévé vált a globális felmelegedés elleni küzdelem, s a divat környezetszennyezése gigantikus mértékeket öl manapság. Reményeim szerint a kutatásom során egy átfogó képet kapok a fogyasztók preferenciáiról, megismerem a fenntarthatóságról alkotott véleményüket, valamint törekvésüket a környezetvédelemre. Dolgozatom alapjául egy saját kérdőívet készítek, melyben megvizsgálom az emberek divatról alkotott véleményét, s választ kapok a kutatási kérdésemre. Véleményem szerint azért megfelelő választás, mert számtalan embert van lehetőségem kérdezni egyidejűleg, s a kutatási kérdésem közvéleménykutatás jellegű, így a kérdőív a legtesthezállóbb. Ezen felül azért sem a mélyinterjús megkérdezés mellett döntöttem, mert könnyebb, átláthatóbb eredményeket kaphatok a kérdőíves megkérdezés által. Reprezentativitása azonban megkérdőjelezhető, hiszen elsősorban a fiatal felnőtteknek készítem a kérdéssort, az ő véleményükre vagyok kíváncsi elsődlegesen, így az ők kitöltésére számítok elsősorban.Mivel több kutatási kérdést is megfogalmazok, s széleskörűen vizsgálom a témát, ezért több konklúziót is le tudok vonni az eredményekből. Mindenekelőtt azt, hogy a ruházati cégek fenntarthatóságra való törekvésükkel, energiafogyasztásuk csökkentésével nagyban befolyásolhatják pozitív irányba az ökoszisztémánkat, hiszen a divatipar lényeges szereplője a világ legszennyezőbb iparágainak. Konklúzióm továbbá, hogy a fogyasztókat a (kérdőíves megkérdezésem alapján) jobban befolyásolja az, hogy egy termék fenntartható legyen, mint a különböző médiumok reklámjai, a boltokban fellelhető impulzusok. Konklúzióm ezeken felül, hogy a fast fashion cégek térhódítása leginkább a végső fogyasztók vásárlási gyakoriságának köszönhető. A fogyasztási szokások módosítása esetén tudunk csak javítani a divatipar negatív megítélésén.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Ivancsóné Horváth Zsuzsanna
Belső
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fenntarthatóság, környezetszennyezés, marketing, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:55
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet