Online kommunikációs stratégia kialakítása egy gyógyszertárban

Lénárt Balázs (2021) Online kommunikációs stratégia kialakítása egy gyógyszertárban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Lénárt Balázs EK4DCE szakdolgozat.pdf] PDF
Lénárt Balázs EK4DCE szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

ÖsszefoglalásAhhoz, hogy egy megfelelő online kommunikációs stratégiát ki tudjunk alakítani egy induló kiskereskedelmi gyógyszertárnak, először egyeztetni kell a stratégiát vállalati szinten, mert minden ebből vezethető le. Elemezni kell a piacot általánosságban, milyen környezetben helyezkedik el ez a vállalkozás, milyen alapvető disztribúciós folyamatai vannak, milyen médiák állnak rendelkezésre, milyen a versenykörnyezete, árérzékenysége a gyógyszerpiacon, milyen az árképzése és ezek alapján le kell vonni az alapvető következtetéseket. Meg kell vizsgálni a jelenlegi helyzetben milyen trendek uralkodnak a piacon és ezek alapján kell cselekedni. A koronavírus hatása miatt a társas érintkezések száma jelentősen lecsökkent, ezért a legtöbb ember az interneten próbálja intézni a dolgait, beleértve a vásárlást is, valamint úgy általánosságban is több időt töltünk az online térben. A vállalkozásoknak alkalmazkodniuk kell a kialakult helyzethez, eddigi hirdetési és értékesítési szokásaikat át kell gondolniuk, és megváltoztatniuk, ha versenyképesek szeretnének maradni. Át kell gondolni, milyen digitális eszközökkel, tudnánk elérni a lehetséges fogyasztókat, meg kell vizsgálni, hogy a piacvezető cégek milyen digitális megoldásokat alkalmaznak és átvenni vagy módosítani az általuk preferált szokásokon. Meg kell határozni egy kommunikációs célt, ami egy induló vállalkozás esetében az ismertségnek a növelése. Ezt a kommunikációs célt kell alapul venni a digitális marketingstratégia kidolgozásában. Meg kell vizsgálni, milyen jogszabályoknak és előírásoknak kell megfelelni az online térben. Az egyik legfontosabb gyógyszertári internetes kiskereskedelemben csak OTC (vény nélküli) gyógyszereket lehet hirdetni és értékesíteni. A gyógyszertári kiskereskedelemben az egyik legfontosabb elem a cég webhelye, ez az amire a fogyasztókat terelni kell. Mindent erre kell építeni, létfontosságú, hogy ez a honlap nagyon jó benyomást keltsen, megbízható legyen, reszponzív design-nal rendelkezzen, a jogi előírásoknak megfelelő legyen, jellemző legyen rá az akciós ajánlatok jól láthatósága,  az edukációs tartalom és sokféle fizetési lehetőség. Amik a weblap forgalmát nagyban segítik, azok a következők: Google Cégem alkalmazás, itt a legfontosabb dolog, hogy a Google keresőben link vezessen a webshopra. Keresőoptimalizálás a Google Ads segítségével történjen, hogy még többen találják meg az oldalunkat. Amiket érdemes használni, azok a következő social médiák: Facebook és Instagram, itt szinte kötelező a napi posztok megjelenítése egy induló vállalkozás számára, itt el kell helyezni gombot vagy linket a cég webshopjára, de ez fordítva is igaz: a webshopon meg kell jeleníteni az összes social média linket. Az e-mail marketing is nagyban hozzájárul a sikerhez, a webshopon el kell helyezni a hírlevél feliratkozás lehetőségét, hogy az adott fogyasztó bekerüljön az adatbázisba és tudjunk neki küldeni rendszeresen személyre szabott hírleveleket akciókkal és az edukációs tartalmakkal, illetve itt is kötelező elhelyezni a webshopunk címét.   Ezeknek a megfelelő használatával, sokkal jobb eredményeket gyógyszerpiacon érhetünk el az online térben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális marketing stratégia, gyógyszertárak, online értékesítés, online kommunikáció, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:55
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet