Döntésbefolyásoló tényezők a telekommunikációs szektorban, a Vodafone Magyarország Zrt. ügyfélkörét vizsgálva

Kocsis Gábor (2021) Döntésbefolyásoló tényezők a telekommunikációs szektorban, a Vodafone Magyarország Zrt. ügyfélkörét vizsgálva. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat.pdf

Download (676kB) | Előnézet
[thumbnail of Státusz.pdf] PDF
Státusz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (71kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakmai gyakorlatom alatt megismerhettem egy telekommunikációs cég frontvonalának, különböző folyamatainak és menedzsmentjeinek működését. A Vodafone-nál eltöltött idő alatt és a kutatásaim során rengeteg hasznos információval gazdagodtam. Többek között pontosabb képet kaptam a telekommunikációs piac aktuális helyzetéről, részletesen megismerhettem a piac résztvevőit, a jelenleg nyújtott szolgáltatásokat és tudomást szerezhettem olyan tényezőkről melyek befolyásolhatják egy telekommunikációs cég sikerességét. Ezzel kijelenthetem, hogy a kitűzött céljaimat sikerült elérnem a kutatásom során. Dolgozatomat a hazai telekommunikációs szektor bemutatásával, majd elemzésével kezdtem, ezzel megadva a téma alapját. A piac 3 legnagyobb résztvevőjének, köztük a dolgozatom középpontjában álló Vodafone Magyarország Zrt. elemzését követően részletesebben kielemeztem a telekommunikációs szolgáltatásokat, azok jellemzőit és sajátosságait a marketing-mix, azon belül is a 7P segítségével. Szekunder kutatásom során igyekeztem minden tényezőt a Vodafone-ra vonatkozóan kielemezni. Bővebben írtam a szolgáltatások menedzsmentjéről, amit a témával kapcsolatban elengedhetetlennek tartottam. E témakör körbejárásával nem csak a szolgáltatások jellemzőit ismertettem, de olyan folyamatokról, menedzsment típusokról is szót ejtettem, amelyek kihatással vannak a szolgáltatások minőségére, ezáltal a fogyasztók döntését is befolyásolhatják. Ahhoz, hogy rájöjjünk mik azok a tényezők melyek befolyásolják a fogyasztókat, először megkell ismernünk őket, így a fogyasztói magatartás vizsgálata sem maradhatott ki a dolgozatomból. A szekunder kutatásaimat követően egy primer kvantitatív kutatást végeztem. Ezt illetően kérdőíves megkérdezést alkalmaztam melynek módszere és eredményei kerültek bemutatásra a későbbiekben. A kérdőív célja az volt, hogy információt kapjak azokról a tényezőkről, amik befolyásolhatják egy fogyasztó döntését a mobilszolgáltatókkal kapcsolatban. A kérdőív kialakításánál figyelnem kellett, hogy a felállított hipotéziseimet a kérdőív megfelelő mennyiségű kitöltését követően beigazolni vagy elvetni tudjam. A kutatásnak köszönhetően mostanra részletesebb információval rendelkezem arról, hogy milyen tényezők, folyamatok és egyéb hatások játszanak szerepet a fogyasztók döntésének kialakulásában. Kérdőívem eredményei rámutathatnak olyan apróságokra melyek hasznos információkat szolgáltathatnak a fogyasztók igényei alapján. Kiderült mik azok az okok amiért a Vodafone-t választották más szolgáltatóval szemben, illetve megtudtam, hogy milyen szempontok lényegesek egy szolgáltatóval kapcsolatban.Döntéseinket számtalan tényező befolyásolhatja. A telekommunikációs piacon, ahol nem csak a piac telített, de a piaci verseny is rendkívül magas, elengedhetetlen a fogyasztók magatartásának vizsgálata. A vállalatnak a célcsoport által elvárt módon kell a szolgáltatásait nyújtania, különben könnyen átpártolhatnak másik szolgáltatóhoz. A fogyasztók döntésében egyre nagyobb szerepet kap a technika fejlődése, ami ebben a szektorban kulcsfontosságú tényező. Ahhoz, hogy egy telekommunikációs cég új ügyfeleket szerezzen és a már meglévő ügyfelei lojálisak maradjanak a megújulás, a folyamatos fejlődés fenntartása a kulcs.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Gut Ádám
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Jäckel Katalin
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: döntéshozatal, fogyasztói magatartás, marketing, mobil távközlés, szolgáltatásmenedzsment, telekommunikáció, vásárlói magatartás, Vodafone
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:55
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:37
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29938

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet