Kocsis Gábor (2021) Döntésbefolyásoló tényezők a telekommunikációs szektorban, a Vodafone Magyarország Zrt. ügyfélkörét vizsgálva. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat.pdf Download (676kB) | Előnézet |
PDF
Státusz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (71kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakmai gyakorlatom alatt megismerhettem egy telekommunikációs cég frontvonalának, különböző folyamatainak és menedzsmentjeinek működését. A Vodafone-nál eltöltött idő alatt és a kutatásaim során rengeteg hasznos információval gazdagodtam. Többek között pontosabb képet kaptam a telekommunikációs piac aktuális helyzetéről, részletesen megismerhettem a piac résztvevőit, a jelenleg nyújtott szolgáltatásokat és tudomást szerezhettem olyan tényezőkről melyek befolyásolhatják egy telekommunikációs cég sikerességét. Ezzel kijelenthetem, hogy a kitűzött céljaimat sikerült elérnem a kutatásom során. Dolgozatomat a hazai telekommunikációs szektor bemutatásával, majd elemzésével kezdtem, ezzel megadva a téma alapját. A piac 3 legnagyobb résztvevőjének, köztük a dolgozatom középpontjában álló Vodafone Magyarország Zrt. elemzését követően részletesebben kielemeztem a telekommunikációs szolgáltatásokat, azok jellemzőit és sajátosságait a marketing-mix, azon belül is a 7P segítségével. Szekunder kutatásom során igyekeztem minden tényezőt a Vodafone-ra vonatkozóan kielemezni. Bővebben írtam a szolgáltatások menedzsmentjéről, amit a témával kapcsolatban elengedhetetlennek tartottam. E témakör körbejárásával nem csak a szolgáltatások jellemzőit ismertettem, de olyan folyamatokról, menedzsment típusokról is szót ejtettem, amelyek kihatással vannak a szolgáltatások minőségére, ezáltal a fogyasztók döntését is befolyásolhatják. Ahhoz, hogy rájöjjünk mik azok a tényezők melyek befolyásolják a fogyasztókat, először megkell ismernünk őket, így a fogyasztói magatartás vizsgálata sem maradhatott ki a dolgozatomból. A szekunder kutatásaimat követően egy primer kvantitatív kutatást végeztem. Ezt illetően kérdőíves megkérdezést alkalmaztam melynek módszere és eredményei kerültek bemutatásra a későbbiekben. A kérdőív célja az volt, hogy információt kapjak azokról a tényezőkről, amik befolyásolhatják egy fogyasztó döntését a mobilszolgáltatókkal kapcsolatban. A kérdőív kialakításánál figyelnem kellett, hogy a felállított hipotéziseimet a kérdőív megfelelő mennyiségű kitöltését követően beigazolni vagy elvetni tudjam. A kutatásnak köszönhetően mostanra részletesebb információval rendelkezem arról, hogy milyen tényezők, folyamatok és egyéb hatások játszanak szerepet a fogyasztók döntésének kialakulásában. Kérdőívem eredményei rámutathatnak olyan apróságokra melyek hasznos információkat szolgáltathatnak a fogyasztók igényei alapján. Kiderült mik azok az okok amiért a Vodafone-t választották más szolgáltatóval szemben, illetve megtudtam, hogy milyen szempontok lényegesek egy szolgáltatóval kapcsolatban.Döntéseinket számtalan tényező befolyásolhatja. A telekommunikációs piacon, ahol nem csak a piac telített, de a piaci verseny is rendkívül magas, elengedhetetlen a fogyasztók magatartásának vizsgálata. A vállalatnak a célcsoport által elvárt módon kell a szolgáltatásait nyújtania, különben könnyen átpártolhatnak másik szolgáltatóhoz. A fogyasztók döntésében egyre nagyobb szerepet kap a technika fejlődése, ami ebben a szektorban kulcsfontosságú tényező. Ahhoz, hogy egy telekommunikációs cég új ügyfeleket szerezzen és a már meglévő ügyfelei lojálisak maradjanak a megújulás, a folyamatos fejlődés fenntartása a kulcs.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | döntéshozatal, fogyasztói magatartás, marketing, mobil távközlés, szolgáltatásmenedzsment, telekommunikáció, vásárlói magatartás, Vodafone |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 14:55 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:37 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29938 |
Actions (login required)
Tétel nézet |