Az ABOUT YOU webáruház bevezető kampányának és médiakommunikációjának elemzése

Maarouf Vivien Patrícia (2021) Az ABOUT YOU webáruház bevezető kampányának és médiakommunikációjának elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Maarouf_Vivien_Az_ABOUT_YOU_bevezető_kampányának_es_mediakommunikajiojanak_elemzese.pdf]
Előnézet
PDF
Maarouf_Vivien_Az_ABOUT_YOU_bevezető_kampányának_es_mediakommunikajiojanak_elemzese.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of Maarouf_Vivien_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf] PDF
Maarouf_Vivien_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (163kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az ABOUT YOU márka bevezető kampányát ismertettem. A vállalat divatcikkekkel foglalkozik, melyeket online értékesít, és üzleti modelljének, valamint marketingkommunikációjának köszönhetően dinamikusan növekszik: már 15 piacon megtalálható, és 2019 őszén megjelent Magyarországon is. Az ABOUT YOU márka médiakommunikációja előtt bemutattam a témával kapcsolatos legfontosabb elméleti ismereteket. A szakdolgozat következő részében az ABOUT YOU márkával foglalkoztam. Először pozícionáltam a magyar piacon: a pozícionálás alapja az ár/minőség, és a jó ár-értékaránnyal kapcsolatos érzetet a vállalat azzal növeli, hogy ingyenesen szállítja a termékeket, és a visszaküldés is ingyenes, valamint rendszeresen hirdetnek meg akciókat. Elemeztem az ABOUT YOU forgalmi adatait is: idén szeptemberben közel kétmillió fő volt a weboldaluk forgalmi adata, ami az előző hónaphoz képest negyedmilliós emelkedést jelent. A versenytársait tekintve a hazai piacon három csoportról beszélhetünk: a vásárlókat a webshopokba csatornázó divatkereső oldalakról, a márkaoldalakról, valamint a több márka értékesítését összefogó weboldalakról – az ABOUT YOU is ez utóbbi csoportba tartozik. Ezt követően bemutattam a vállalat marketingkommunikációjának 4P modelljét, majd a SWOT analízisét és a USP-jét is elvégeztem. A bevezető kampány ismertetését követően a márka médiakommunikációját mutattam be, ezen belül az alábbiakkal foglalkoztam: a piaci áttekintéssel, az elemzéshez használt adatokkal, a kreatívokkal, a tévé nézettségi adatokkal, a listaáras médiaköltésekkel, valamint a közösségi médiával. A szakdolgozatom céljául azt tűztem ki, hogy az ABOUT YOU e-kereskedés példáján bemutatom a marketingstratégia fontosságát, és a témához kapcsolódó elméleteket, valamint elemzem a márka magyarországi bevezető kampányának és marketingstratégiájának eredményességét. Úgy gondolom, hogy az elméleti háttért mint alapot felhasználva, a primer és a szekunder kutatásom segítségével elértem a kitűzött célokat, és átfogó képet adtam a témáról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Berentés Tamás
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szabó Zoltán
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ABOUT YOU, bevezető kampány, közösségi média, marketing, média, médiakommunikáció, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:54
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:35
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29925

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet