Maarouf Vivien Patrícia (2021) Az ABOUT YOU webáruház bevezető kampányának és médiakommunikációjának elemzése. Faculty of International Management and Business.
Preview |
PDF
Maarouf_Vivien_Az_ABOUT_YOU_bevezető_kampányának_es_mediakommunikajiojanak_elemzese.pdf Download (3MB) | Preview |
![]() |
PDF
Maarouf_Vivien_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (163kB) |
Abstract
Szakdolgozatomban az ABOUT YOU márka bevezető kampányát ismertettem. A vállalat divatcikkekkel foglalkozik, melyeket online értékesít, és üzleti modelljének, valamint marketingkommunikációjának köszönhetően dinamikusan növekszik: már 15 piacon megtalálható, és 2019 őszén megjelent Magyarországon is. Az ABOUT YOU márka médiakommunikációja előtt bemutattam a témával kapcsolatos legfontosabb elméleti ismereteket. A szakdolgozat következő részében az ABOUT YOU márkával foglalkoztam. Először pozícionáltam a magyar piacon: a pozícionálás alapja az ár/minőség, és a jó ár-értékaránnyal kapcsolatos érzetet a vállalat azzal növeli, hogy ingyenesen szállítja a termékeket, és a visszaküldés is ingyenes, valamint rendszeresen hirdetnek meg akciókat. Elemeztem az ABOUT YOU forgalmi adatait is: idén szeptemberben közel kétmillió fő volt a weboldaluk forgalmi adata, ami az előző hónaphoz képest negyedmilliós emelkedést jelent. A versenytársait tekintve a hazai piacon három csoportról beszélhetünk: a vásárlókat a webshopokba csatornázó divatkereső oldalakról, a márkaoldalakról, valamint a több márka értékesítését összefogó weboldalakról – az ABOUT YOU is ez utóbbi csoportba tartozik. Ezt követően bemutattam a vállalat marketingkommunikációjának 4P modelljét, majd a SWOT analízisét és a USP-jét is elvégeztem. A bevezető kampány ismertetését követően a márka médiakommunikációját mutattam be, ezen belül az alábbiakkal foglalkoztam: a piaci áttekintéssel, az elemzéshez használt adatokkal, a kreatívokkal, a tévé nézettségi adatokkal, a listaáras médiaköltésekkel, valamint a közösségi médiával. A szakdolgozatom céljául azt tűztem ki, hogy az ABOUT YOU e-kereskedés példáján bemutatom a marketingstratégia fontosságát, és a témához kapcsolódó elméleteket, valamint elemzem a márka magyarországi bevezető kampányának és marketingstratégiájának eredményességét. Úgy gondolom, hogy az elméleti háttért mint alapot felhasználva, a primer és a szekunder kutatásom segítségével elértem a kitűzött célokat, és átfogó képet adtam a témáról.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of International Management and Business
Department
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Supervisors
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | ABOUT YOU, bevezető kampány, közösségi média, marketing, média, médiakommunikáció, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2021. Mar. 16. 14:54 |
Last Modified: | 2021. Sep. 21. 11:35 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29925 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |