Az influencer marketing hatása a fiatalkorúakra

Kratochwill Dorottya Zsuzsanna (2021) Az influencer marketing hatása a fiatalkorúakra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Az influencer marketing hatása a fiatalkorúakra.pdf]
Előnézet
PDF
Az influencer marketing hatása a fiatalkorúakra.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (1).pdf] PDF
nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (69kB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis – Az influencer marketing hatása a fiatalkorúakra Az ok, amiért ezt a témát választottam, nagyon egyszerű, rengeteg dokumentum szól az influencerekről, arról hogy milyen hatással vannak a kiskorúakra, viszont egy átfogó dokumentumot szerettem volna csinálni ebből, ami hasznos lehet a fiataloknak is, illetve más, a téma iránt érdeklődő személynek. Mindenképp szerettem volna a pszichológiát és a marketinget egybe feldolgozni, ugyanis véleményem szerint, a pszichológia szerves része a marketingnek, főleg a marketingkommunikációnak. Minden aktivitást arra kell alapozni, hogy vajon a fogyasztó miként fog rá reagálni, ehhez pedig elengedhetetlenek a pszichológiai alapismeretek. Megvizsgáltam, hogy az idei koronavírus járvány hogyan hatott az influencerekre, illetve a cégek, hogyan tudtak egyik pillanatról a másikra átállni az online értékesítésre, mivel alapjába véve változott meg az életünk, fontosnak tartottam erről is írni. Hipotézisem, hogy a mai társadalomban erősen uralkodik a helytelen énkép kialakulása, amit nagyban befolyásolnak a világ legnépszerűbb közösségi média sztárjai. A gyerekekre hatványozottabban hatnak ezek a külső ingerek, hiszen őket könnyebb befolyásolni, mint felnőtt embertársaikat. Legnagyobb problémának pedig azt tartom, hogy a kiskorúak sokkal jobban hisznek egy idegenben, mint a saját ösztöneikben, saját családjuk által kialakított és helyesnek vélt irányelvekben. Úgy érzem a szülő is nagymértékben felelős azért, hogy gyermeke ne higgyen el mindent, amit az interneten lát, és egészséges énkép alakulhasson ki a gyermekében/gyermekeiben. A szülőknek hatalmas szerepük van, abban, hogy gyermekük ne az interneten nőjön fel, legyen egészséges önértékelése, és boldog gyerekkorban tudjon élni. Sok szülőnek egyszerűbb gyermeke kezébe nyomnia a telefonját, amivel nem segít, hanem inkább csak ártó magatartást tanúsít. Ahhoz, hogy sikeresen tudjam bemutatni a tervezett részeket, mélyinterjút készítettem egy nagy követőtáborral rendelkező influencerrel, aki készségesen válaszolt minden kérdésemre, általa mélyebben bele tudtam tekinteni az influencer marketing világába. Az interjú alatt megismertem a másik oldalt is, így racionálisabban tudtam értékelni a témában felmerült gondolatokat. Megismerhettem, hogy milyen lelkileg megterhelő véleményekkel kell szembenézniük nap, mint nap, és arra is választ kaptam, hogy miért érdemes ezek ellenére is ezt csinálni. Ennyivel nem értem be, szerettem volna, ha információt kapok a kiskorúak véleményéről is, ezért kérdőíves felmérést csináltam, volt gimnáziumomban, ahol a meghatározott korosztály diákjai készségesen válaszoltak az általam feltett kérdésekre. Mások által készített kutatások anyagát is feldolgoztam, szemléletes ábrákkal illusztráltam az eredményeket. Nagyon tanulságos volt szembeállítani a két oldalt, így azt gondolom teljesen objektív konszenzusra tudtam jutni a dolgozatom megírásakor.  Feldolgoztam az online bántalmazás, cyberbullying kérdését, ami nagyban befolyásolja a fiatalok önértékelését, hozzájárul, gyakran erősen depresszív állapotuk kialakulásához. Mindenképp lényegesnek érzem fellépni ez ellen, néhány példával illusztráltam, hogy az ismert emberek hogyan segítenek ebben a törekvésben. Egy saját ötlet alapján kifejtett kampányötlettel is előálltam, ami erre a témakörre épül, ismert emberek bevonásával érttetném meg a gyerekekkel, hogy milyen súlyos károkat tudnak okozni egymás lelki világában. Számos kutatást, cikket, könyvet dolgoztam fel, úgy érzem jobban meg tudtam ismerni a probléma forrását. A dolgozat megírása előtt, bevallom az influencer munkára nem tekintettem teljes értékűnek, ám az interjú során hallottak alapján, már én is úgy gondolom, hogy egy remek mellékállás lehet, plusz bevételi forrásnak kiváló, főleg a mostani koronavírus járvány helyzetben. Körbejártam azt is, hogy milyen lehet felnőni az interneten, milyen súlyos biológiailag káros hatása van, ha valaki inkább a telefonját adja oda gyermekének, fizikai játékok helyett. A dolgozat befejeztével arra jutottam, hogy érdemes foglalkozni ezzel a kérdéskörrel, hiszen a gyerekek nem tudják megítélni mi jó nekik és mi nem, úgyhogy terelgetni kell őket, valamint minél több aktivitást szervezni, amivel ők is elfogadják a segítséget.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sós Beáta
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fiatalkorúak, influencer, káros hatások, marketing, önértékelés, reklámpszichológia, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:53
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:33
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29915

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet