Új Generációs Marketing Eszközök - Hogyan befolyásoljuk a fogyasztókat a digitális világban?

Kozák Győző (2021) Új Generációs Marketing Eszközök - Hogyan befolyásoljuk a fogyasztókat a digitális világban? Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Új-generációs-marketing-eszközök_végleges.pdf] PDF
Új-generációs-marketing-eszközök_végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (9MB)

Absztrakt (kivonat)

SZAKDOLGOZATI SZINOPSZIS   Bevezetés Belegondolt már abba, hogy egyes termékeket milyen indíttatásból vásárol? Abba, hogy a közösségi médián látottak mely mértékben befolyásolják a vásárlási igényét? A „régi szép időkben” nagyszüleink korántsem válogathattak ennyi termék közül, a reklámok száma is minimális volt. Kereskedelmi televíziók egyáltalán nem léteztek, a termék reklámok leginkább újságban voltak olvashatóak. Az igény azonban emberileg belénk volt már akkor is kódolva. Magyarországon a nagy áruházak diktálták a divatot, ha valakinek volt szerencséje külföldre utazni, egyenesen tátva maradt a szája. Mindenki farmer nadrágról, videó lejátszóról, banánról, tusfürdőről, impulse spray-ről vagy éppen mélyhűtőről álmodott. Az ember alapvető pszichológiai tulajdonsága, hogy mindig az idealizált képet hajtva vágyik valami másra, valami jobbra. Pontosan ezt a tulajdonságot használja ki az online világ, napjainkban a fogyasztókat folyamatos ingerek érik, melyek célja a vásárlás ösztönzés. Persze vannak, akik kezüket a magasba emelve kijelentik, őket bizony nem befolyásolhatja senki, nem érdekli őket a divat. Nekem azonban meggyőződésem, hogy minden egyes ember befolyásolva van és szakdolgozatom célja, hogy meggyőzzem Önt is erről.   Témaválasztás Szakdolgozatom témájának kiválasztását személyes érdeklődés magyarázza. Fiatal vállalkozóként, az egyetem mellett -2017 júliusában- másodmagammal alapítottam az iTrend Store-t. Cégünk designer telefontokok készítésével foglalkozik. Büszkén jelenthetem ki, hogy bár a piacon rengeteg versenytársunk van, mi mégis kitűnünk a többi közül. Termékeink igazán egyedi, különleges darabok, sőt még teljesen személyre szabott elképzeléseket is megvalósítunk.  Saját bőrömön tapasztaltam, hogy a kiváló termék semmit sem ér a jó reklám nélkül. Célközönségünk az okos telefont használó emberek, azaz főként X, Y és Z generáció. (Erről természetesen szakdolgozatomban bővebben is beszélni fogok. ) Ahhoz, hogy versenyképesek maradjunk a fogyasztók számára új generációs marketing eszközöket vetettünk be. A reklám kampányunk sikerességét mutatja, hogy az elmúlt 2 év alatt több mint 10 ezer elégedett vásárlónk volt, akik számára közel 16 ezer telefontokot tudtunk eladni.   Szakdolgozat felépítése Szakdolgozatom első részében generációmarketingről írok, részletezem, melyik generációt mely eszközzel lehet a legjobban megérinteni. Ezt követően a különböző csoportok fogyasztási szokásait elemzem. Szakdolgozat második részében a hatékony reklám elemeit ismertetem, és egyenként bemutatom az új generációs marketing eszközöket. Harmadik részben az új generációs marketing eszközök előnyeit és hátrányait írom le. Végezetül, a kérdőívem eredményeit ismertetem.    Szakdolgozat módszertana Diplomadolgozatom során primer és szekunder kutatást is végeztem. Szakirodalmi források közül magyar nyelvű könyveket és weboldalakat használtam fel, melyek a téma aktualitása miatt is igen naprakésznek bizonyultak. Primer módszernek a kérdőíves kutatást választottam, melyet a Z és Y generációs fiatalok körében töltettem ki. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a kérdőívem válaszai nem tekinthetőek reprezentatív válaszoknak, hiszen a minta nagysága 100 fő.   Hipotézisek Szakdolgozatomban alapvetően három hipotézisemre keresem a válaszokat, melyek mindegyike az új generációs marketing eszközökről szólnak. A kérdésekre kapott válaszokat a szakdolgozatom törzsszövegében fejtem ki bővebben, összegző megállapítást pedig az utolsó fejezetben teszek, a hipotézisekre vonatkozóan. H1: Az új generációs marketing eszközök minden generációra számára hatással van. H2: Az offline reklámok helyett, a marketingszakma az új generációs fogyasztók figyelmét online reklámokkal tudja felkelteni.  H3: Az X generációt (1965-1979 között születtek) a legkönnyebb megszólítani új generációs reklámokkal. Összegzés Szakdolgozatom első részében generációmarketing alapjairól írtam, mellyel főként az volt a célom, hogy ismertessem milyen generációs csoportok jellemzőek, továbbá hogy milyen alapvető életünket befolyásoló események történtek meg az egyes generációkkal.   Fogyasztók megismerése szempontjából elengedhetetlen, hogy megismerjük az ő gondolkodásukat is. Ahogyan a hipotézisek eredményeit is ismertettem, például az X generációhoz tartozó emberek sokkal szívesebben javítanak meg egyes elektronikai cikkeket, mint például a Z generáció, akik olyan korban nőttek fel ahol minden pótolható. A különböző generációkat más és más platformon kell megközelíteni. (Baby boomereket például Instagram-on teljesen felesleges.) Szakdolgozat második részében a hatékony reklám elemeit ismertettem, és egyenként bemutatom az új generációs marketing eszközöket. A bemutatás során alkalmaztam személyes példákat is, továbbá írtam olyan ismereteket is, melyeket az elmúlt évek során tapasztaltunk az i-Trend Store csapatommal együtt. Harmadik részben az új generációs marketing eszközök előnyeit és hátrányait írtam le. Fontos, hogy sok esetben valóban hatékony tud lenni a keresőoptimalizálás, a közösségi oldalakon felugró irányított reklám, de nem szabad elfelejteni, hogy az internetről informálódni akár olyan is lehet, mint egy tűzcsapból inni. Gyakran nyitott könyvként viselkedünk az olyan marketingesek előtt, akik vásárlásra akarnak ösztönözni bennünket. Szakdolgozatomat szakirodalmi kutatásomra és internetes forrásokra alapozva készítettem. Bizonyára emlékszik még, a szakdolgozatom első oldalán található kijelentésre, miszerint minden korosztály befolyásolva van az új generációs marketingeszközök által, még akkor is, ha észre sem veszi. Remélem a szakdolgozatomban írtakkal sikerült erről Önt is meggyőznöm.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Eszes István
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Dr. Szabó Zoltán
Külső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: értékesítési csatorna, közösségi média, online értékesítés, online marketing, online reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:53
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 09:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet