A XXI. század könyvtárai, amelyek megértek az agilis transzformációra - A termékfejlesztés folyamata egy gyakorlati példán keresztül

Kovács Eszter (2021) A XXI. század könyvtárai, amelyek megértek az agilis transzformációra - A termékfejlesztés folyamata egy gyakorlati példán keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat 2020 - Kovács Eszter.pdf] PDF
Szakdolgozat 2020 - Kovács Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A XXI. század könyvtárai, amelyek megértek az agilis transzformációra A termékfejlesztés folyamata egy gyakorlati példán keresztül Szakdolgozatom célja, hogy a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár ,,könyvet házhoz” szolgáltatása által inspirálva megvizsgáltam, hogy milyen kihívásokra kell válaszokat adnia egy könyvtárnak a XXI. században. Egyáltalán kik használnak vagy használnának manapság könyvtárat és mire, illetve hogyan lehetne az Ő ,,könyvtárélményüket” még inkább fokozni? Feltáró jellegű kutatásom során, bizonyítottam, hogy a releváns célcsoportnak – könyvtártag és könyvkedvelő/nem könyvtártag de könyvkedvelő (összesen 15 db) - milyen észrevételeik és fennakadásaik vannak a könyvtárakkal kapcsolatban és egy termékfejlesztés során mennyiben változna véleményük. A kutatási koncepciót a szekunder kutatással folytattam. A dolgozat során az általam relevánsnak gondolt (külföldi, belföldi) szakirodalmakat használtam. Továbbá a könyvtár szolgáltatását nyújtó felek körében is készítettem interjút (3 könyvtárigazgató), amelynek célja, hogy még mélyebben megismerhessem többek között a XXI. századi könyvtár lehetőségeit, feladatát és marketing stratégiáját. A primer kutatás során (kvalitatív kutatás) mélyinterjúkat készítettem, amely egy strukturált interjú guide segítségével készül. Az interjúk célja, hogy a könyvet/könyvtárat kedvelők szemszögéből megismerjem a könyvolvasási szokásokat és a könyvtárak jelenlegi lehetőségeit, gyengepontjait, amelynek néhány elemét érdemes lehet figyelembe venni és fejleszteni. Továbbá a célközönség körében, user persona-kat alkotva vizsgálom meg a fogyasztói attitűdöket. Végezetül a szakdolgozat vége bemutatja az eredményeket. Nagyrészben bebizonyosodott, hogy a kutatás elején felállított hipotézisek igaznak bizonyulnak. A dolgozatban fény derül arra is, hogy a XXI. századi könyvtárnak milyen kihívásokkal kell szembenéznie és mindezt hogyan képes teljesíteni. A dolgozat választ ad arra a kérdésre, hogy a könyvtárakat kik (nem) veszik szívesen igénybe és mi ennek az oka. A bibliotékák milyen irányba tudnak fejlődni, annak érdekében, hogy a célcsoport minél szívesebben és gyakrabban használja.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: életciklus - életút, fogyasztói igények, fogyasztói magatartás, marketing, nonbusiness marketing, szolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 14:53
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet