Kovács Eszter (2021) A XXI. század könyvtárai, amelyek megértek az agilis transzformációra - A termékfejlesztés folyamata egy gyakorlati példán keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat 2020 - Kovács Eszter.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A XXI. század könyvtárai, amelyek megértek az agilis transzformációra A termékfejlesztés folyamata egy gyakorlati példán keresztül Szakdolgozatom célja, hogy a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár ,,könyvet házhoz” szolgáltatása által inspirálva megvizsgáltam, hogy milyen kihívásokra kell válaszokat adnia egy könyvtárnak a XXI. században. Egyáltalán kik használnak vagy használnának manapság könyvtárat és mire, illetve hogyan lehetne az Ő ,,könyvtárélményüket” még inkább fokozni? Feltáró jellegű kutatásom során, bizonyítottam, hogy a releváns célcsoportnak – könyvtártag és könyvkedvelő/nem könyvtártag de könyvkedvelő (összesen 15 db) - milyen észrevételeik és fennakadásaik vannak a könyvtárakkal kapcsolatban és egy termékfejlesztés során mennyiben változna véleményük. A kutatási koncepciót a szekunder kutatással folytattam. A dolgozat során az általam relevánsnak gondolt (külföldi, belföldi) szakirodalmakat használtam. Továbbá a könyvtár szolgáltatását nyújtó felek körében is készítettem interjút (3 könyvtárigazgató), amelynek célja, hogy még mélyebben megismerhessem többek között a XXI. századi könyvtár lehetőségeit, feladatát és marketing stratégiáját. A primer kutatás során (kvalitatív kutatás) mélyinterjúkat készítettem, amely egy strukturált interjú guide segítségével készül. Az interjúk célja, hogy a könyvet/könyvtárat kedvelők szemszögéből megismerjem a könyvolvasási szokásokat és a könyvtárak jelenlegi lehetőségeit, gyengepontjait, amelynek néhány elemét érdemes lehet figyelembe venni és fejleszteni. Továbbá a célközönség körében, user persona-kat alkotva vizsgálom meg a fogyasztói attitűdöket. Végezetül a szakdolgozat vége bemutatja az eredményeket. Nagyrészben bebizonyosodott, hogy a kutatás elején felállított hipotézisek igaznak bizonyulnak. A dolgozatban fény derül arra is, hogy a XXI. századi könyvtárnak milyen kihívásokkal kell szembenéznie és mindezt hogyan képes teljesíteni. A dolgozat választ ad arra a kérdésre, hogy a könyvtárakat kik (nem) veszik szívesen igénybe és mi ennek az oka. A bibliotékák milyen irányba tudnak fejlődni, annak érdekében, hogy a célcsoport minél szívesebben és gyakrabban használja.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | életciklus - életút, fogyasztói igények, fogyasztói magatartás, marketing, nonbusiness marketing, szolgáltatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 14:53 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |