Rácz Patrik József (2020) Kárpátalja turizmusa. Kárpátalja, mint turisztikai központ. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat - Rácz Patrik József.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Rácz_Patrik József_IXYFVC.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (281kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban Kárpátalja turizmusát vizsgáltam, kutattam a fejlődési lehetőségek után. Munkám kezdetén általánosságban bemutatom Ukrajnát és Kárpátalját, egy elméleti felvezetésen keresztül irányítom a témát a kutatási probléma felé. Ismertetem Kárpátalja látványosságait és a turisztikai termékeket. Kárpátalja főbb turisztikai termékei az egészség-, falusi -, sí-, bor- és gasztroturizmus. Minden termék pozitív és negatív tényezőit is figyelembe vettem, illetve kitértem a fejlődési lehetőségekre. A fejezetben még szó volt Kárpátalja gazdaságáról és annak turizmussal való összefüggéséről. Itt jól kirajzolódott, hogy Kárpátalja gazdasága nagyban függ a turizmustól, hiszen a bevételek nagy része ide összpontosul. A következő fejezetben ismertettem általánosságban a kutatási módszereket, definiáltam őket és röviden megmagyaráztam, hogy miért választottam azt amit. Kutatásom során alkalmaztam primer és szekunder kutatást is. Szekunder kutatásomban a jelenlegi helyzetre való tekintettel városunk főiskolájának könyvtára és az internet segítsége állt rendelkezésemre. Primer kutatásom során mélyinterjúkat készítettem felsővezetőkkel, így kézből kapott hiteles, tapasztalatokra hivatkozott információkkal gazdagodtam. Az előre összeállított interjúvázlat alapján kérdéseket intéztem városunk polgármesterének Babják Zoltánnak, a Kárpátaljai Magyar Turisztikai Tanács elnökének, Mester Andrásnak és két sikeres vállalkozónak, Sass Krisztiánnak, a Sass Pincészet vezetőjének és Volodimir Bortnicsuknak, a Magnum komplexum tulajdonosának. Az interjúk során elhangzottak nagymértékben segítették szakdolgozatom kiteljesedését. A negyedik fejezetben elemeztem a primer kutatás alatt elhangzottakat, beleépítettem szövegkörnyezetembe a mélyinterjúk során kapott válaszokat és egy-egy mondatot szóról-szóra is idéztem a felsővezetőktől. A több oldalon át tartó elemzésből tisztább képet kaptam Kárpátalja turizmusáról, hitelesebb és reálisabb információkkal gazdagodtam, amit kamatoztatni tudtam szakdolgozatom egészében. Továbbá kitértem a fejlesztési lehetőségekre, SWOT-analízis segítségével megnéztem az erősségeket és gyengeségeket, valamint a lehetőségeket és veszélyeket is. Ezek után visszakanyarodva a turisztikai termékekhez, megnéztem a fejlesztési stratégiát a turisztikai termékekhez kapcsolódóan. Figyelembe vettem a pozitív és negatív tényezőket, valamint pontokba szedtem, hogy egy-egy termék mitől válhat jobbá, mi szükséges ahhoz, hogy kiteljesedjen és még több turistát vonzzon Kárpátaljára. Ezek után következtetéseket vontam le és javaslatokat tettem. Az utolsó fejezetben összefoglaltam szakdolgozatomat, az öt fő fejezetről pár sorban a legfontosabbakat leírtam. Szakdolgozatom kezdésekor megírt vázlatban célokat tűztem ki, aminek sikerességéről és teljesüléséről szakdolgozatom végén beszéltem. Végül, de nem utolsó sorban kitértem a jövőre, saját véleményt próbáltam alkotni, hogy mi várható a következő években és, hogy mi várható a világjárvány legyőzése után, hogy képes lesz e talpra állni Kárpátalja e nagy gazdasági mélység után.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Egán Ede-Terv, Kárpátalja, kis- és középvállalkozás - KKV, mélyinterjú, termálvíz, turizmus, Ukrajna |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 13:19 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 13:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |