E-business, elektronikus piacterek

Megyeri Gergő Sándor (2020) E-business, elektronikus piacterek. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Megyeri Gergő_Szakdolgozat.pdf] PDF
Megyeri Gergő_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Megyeri_Gergő_CDVF0C.pdf] PDF
BA_TO_Megyeri_Gergő_CDVF0C.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (403kB)

Absztrakt (kivonat)

Az internet robbanásszerű terjedése magával vonzotta a gazdasági viszonyok átalakulását is. Egyre több cég működésében jelentek meg a korszerűbb és naprakészebb információs és kommunikációs technológiák, amelynek köszönhetően még inkább megnyíltak a különböző lehetőségek a gyorsabb és hatékonyabb működéshez. Ezért választottam szakdolgozatom témájául az e-business, elektronikus kereskedelem és az elektronikus piacterek kialakulásának és fejlődésének részletes bemutatását, hiszen napjainkban az online kereskedelem is egyre inkább jelen van a társadalom életében. Az e-business egy nagyon tág fogalom, amely az elektronikus hálózatokon történő gazdasági tevékenységeket jelenti és magában foglalja a marketinget, az értékesítést és a beszerzést is. Nem összekeverendő az e-kereskedelemmel, ami a termékek és szolgáltatások online értékesítését és beszerzését, valamint az üzletfelekkel való kapcsolattartást jelenti. Az online kereskedelem szereplői biztosítják, hogy a fogyasztó minél több információt tudjon meg a számára szükséges fogyasztási cikkről, hogy azt minél olcsóbban, egyszerűbben és gyorsabban a kezében foghassa anélkül, hogy elhagyná az otthonát. Az e-kereskedelem előnyei és hátrányai mellett bővebben kifejtettem a webshopok optimális felépítését és az online marketing különböző elemeit.Ha szegmensek szerint nézzük, akkor a szakdolgozatom a B2C és a C2C szegmensekre tér ki részletesebben. A B2C a vállalatok és a fogyasztók közötti, a C2C pedig a fogyasztók egymás közötti kereskedelmét jelenti. A dolgozatomban részletesen elemeztem a legismertebb B2C elektronikus piacteret az eMag marketplace-t, illetve a C2C szegmensben a Facebook Marketplace-t, a Jófogást és a Vaterát. A szakirodalmi feldolgozást követően, kutatómunkámat saját piackutatásom elemzésével és kiértékelésével folytattam. Három fő kérdés mentén összeállítottam egy kérdőívet, amely alapján vizsgáltam a kitöltők preferenciáját és vásárlási szokásait az online térben. A kapott válaszok elemzése során kiderült, hogy a lakosság nagy hányada, de főként a fiatalok egyre szívesebben vásárolnak online. Nagyrészük szinte naponta használja az internetet és a válaszadók több, mint fele legalább havonta egyszer vásárol valamit online. Nem elhanyagolható -közel 20 % - a hetente vásárlók száma sem, akik valószínűleg élelmiszert és drogériai cikkeket vásárolnak online. A kutatásomból kiderült, hogy a házhozszállítás a leggyakrabban választott kézbesítési mód, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy már viszonylag olcsón fuvaroznak a cégek. Mivel a hagyományos boltok az áraikkal nehezen tudnak versenybe szállni az online boltokkal, így a kedvezőbb árak miatt a vevők egyre nagyobb arányban az online boltokat választják. Bizonyítást nyert, hogy a fogyasztók a vásárlás helyének kiválasztása során nagy hangsúlyt fektetnek a korábbi vásárlók által adott értékelésekre, olyannyira, hogy negatív vélemény esetén el is állnak a vásárlástól. Ugyanakkor, a vevőknek csak a töredéke szokta utólag értékelni az adott boltot és a terméket, pedig ezzel megkönnyíthetné a jövő vásárlóinak a választását. Dolgozatomban célul tűztem ki, hogy bemutassam és egy átfogó képet adjak az e-business és az e-kereskedelem fejlődéséről és jelenlegi helyzetéről. Véleményem szerint az e-kereskedelem abszolút teret nyert magának az emberek mindennapjaiban és a dolgozat megírása során kiderült, hogy rengeteg potenciál van még benne és a rohamos fejlődésnek köszönhetően a jövőben még nagyobb szerepet fog betölteni a kereskedelemben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh János Pál
Belső
tudományos munkatárs, Menedzsment Tanszék, PSZK
Tòth Attila
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus pénzügyi szolgáltatások, elektronikus piactér(ek), elektronikus vásárlás - online vásárlás, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:19
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet