Megyeri Gergő Sándor (2020) E-business, elektronikus piacterek. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Megyeri Gergő_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Megyeri_Gergő_CDVF0C.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (403kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az internet robbanásszerű terjedése magával vonzotta a gazdasági viszonyok átalakulását is. Egyre több cég működésében jelentek meg a korszerűbb és naprakészebb információs és kommunikációs technológiák, amelynek köszönhetően még inkább megnyíltak a különböző lehetőségek a gyorsabb és hatékonyabb működéshez. Ezért választottam szakdolgozatom témájául az e-business, elektronikus kereskedelem és az elektronikus piacterek kialakulásának és fejlődésének részletes bemutatását, hiszen napjainkban az online kereskedelem is egyre inkább jelen van a társadalom életében. Az e-business egy nagyon tág fogalom, amely az elektronikus hálózatokon történő gazdasági tevékenységeket jelenti és magában foglalja a marketinget, az értékesítést és a beszerzést is. Nem összekeverendő az e-kereskedelemmel, ami a termékek és szolgáltatások online értékesítését és beszerzését, valamint az üzletfelekkel való kapcsolattartást jelenti. Az online kereskedelem szereplői biztosítják, hogy a fogyasztó minél több információt tudjon meg a számára szükséges fogyasztási cikkről, hogy azt minél olcsóbban, egyszerűbben és gyorsabban a kezében foghassa anélkül, hogy elhagyná az otthonát. Az e-kereskedelem előnyei és hátrányai mellett bővebben kifejtettem a webshopok optimális felépítését és az online marketing különböző elemeit.Ha szegmensek szerint nézzük, akkor a szakdolgozatom a B2C és a C2C szegmensekre tér ki részletesebben. A B2C a vállalatok és a fogyasztók közötti, a C2C pedig a fogyasztók egymás közötti kereskedelmét jelenti. A dolgozatomban részletesen elemeztem a legismertebb B2C elektronikus piacteret az eMag marketplace-t, illetve a C2C szegmensben a Facebook Marketplace-t, a Jófogást és a Vaterát. A szakirodalmi feldolgozást követően, kutatómunkámat saját piackutatásom elemzésével és kiértékelésével folytattam. Három fő kérdés mentén összeállítottam egy kérdőívet, amely alapján vizsgáltam a kitöltők preferenciáját és vásárlási szokásait az online térben. A kapott válaszok elemzése során kiderült, hogy a lakosság nagy hányada, de főként a fiatalok egyre szívesebben vásárolnak online. Nagyrészük szinte naponta használja az internetet és a válaszadók több, mint fele legalább havonta egyszer vásárol valamit online. Nem elhanyagolható -közel 20 % - a hetente vásárlók száma sem, akik valószínűleg élelmiszert és drogériai cikkeket vásárolnak online. A kutatásomból kiderült, hogy a házhozszállítás a leggyakrabban választott kézbesítési mód, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy már viszonylag olcsón fuvaroznak a cégek. Mivel a hagyományos boltok az áraikkal nehezen tudnak versenybe szállni az online boltokkal, így a kedvezőbb árak miatt a vevők egyre nagyobb arányban az online boltokat választják. Bizonyítást nyert, hogy a fogyasztók a vásárlás helyének kiválasztása során nagy hangsúlyt fektetnek a korábbi vásárlók által adott értékelésekre, olyannyira, hogy negatív vélemény esetén el is állnak a vásárlástól. Ugyanakkor, a vevőknek csak a töredéke szokta utólag értékelni az adott boltot és a terméket, pedig ezzel megkönnyíthetné a jövő vásárlóinak a választását. Dolgozatomban célul tűztem ki, hogy bemutassam és egy átfogó képet adjak az e-business és az e-kereskedelem fejlődéséről és jelenlegi helyzetéről. Véleményem szerint az e-kereskedelem abszolút teret nyert magának az emberek mindennapjaiban és a dolgozat megírása során kiderült, hogy rengeteg potenciál van még benne és a rohamos fejlődésnek köszönhetően a jövőben még nagyobb szerepet fog betölteni a kereskedelemben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus pénzügyi szolgáltatások, elektronikus piactér(ek), elektronikus vásárlás - online vásárlás, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 13:19 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 13:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |