A CRM jelentősége egy bank ügyfélkapcsolat kezelésében

Szabó Roland (2020) A CRM jelentősége egy bank ügyfélkapcsolat kezelésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Szabó Roland 20201214 VÉGLEGES.pdf] PDF
Szakdolgozat Szabó Roland 20201214 VÉGLEGES.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA_TO_szabó_roland_T3WCFR.pdf] PDF
BA_TO_szabó_roland_T3WCFR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (369kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom megírása szakirodalom kutatással, valamint annak feldolgozásával vette kezdetét. A Customer Relationship Management (továbbiakban CRM) általános bemutatásával kezdtem egészen annak megjelenésétől, majd a CRM rendszerekhez kapcsolódó stratégiák, folyamatok ismertetése után tértem rá a pénzügyi szektorban történő alkalmazására, különös tekintettel egy bank ügyfélkapcsolat kezelésében való felhasználására.Aktuálisnak találtam ezt a témát, hiszen az ügyfélkapcsolatok jelentősége az elmúlt évtizedben felértékelődött és ezáltal megváltoztak az értékesítési koncepciók. Az értékteremtési folyamatban a termékek, illetve szolgáltatások helyett előtérbe kerültek az ügyfelek. Az ügyfélkapcsolatok kezelése minden területen lényeges és a pénzügyi intézmények esetén kiemelten fontos, hiszen itt a bizalmi viszony jelentősége sokkal nagyobb, más területekhez viszonyítva. A nagyszámú banki ügyfelek adatainak kezelése ma már elképzelhetetlen informatikai támogatás nélkül, az összetett CRM rendszerek kifejezetten alkalmasak erre a célra, hiszen az ügyféladatok tárolásán túl segítséget nyújtanak az értékesítésben, valamint a marketing tevékenységekben.Kutatásomban megtudtam, hogy a K&H Bank (továbbiakban a „Bank”) évek óta eredményesen alkalmazza a CRM rendszereket a nagyvállalati ügyfelekkel, valamint a lakossági ügyfelekkel történő kapcsolattartáshoz. Ennek a két ügyfélcsoportnak az igényei eltérőek, emiatt külön CRM rendszerben kezeli őket a Bank. Az interjúk során tudtam meg, hogy a Bank elsősorban a személyes kapcsolattartást részesíti előnyben, de több fejlesztése volt, illetve van folyamatban, ami az egyszerűbb tranzakciók esetében lehetőséget teremt az online ügyintézésre. Egy online kérdőíves kutatás formájában tovább vizsgáltam a különböző bankoknál számlát vezető lakossági ügyfelek elvárásait, illetve észrevételeit a kapcsolattartás tekintetében. A megkérdezett ügyfelek elsősorban a személyes kapcsolattartást részesítik előnyben, de emellett jelentős többségük használja a saját bankja által biztosított digitális lehetőségeket is.A kutatásom során azt is megállapítottam, hogy a leendő ügyfelek bank választását jelentősen befolyásolja az adott bankról kialakult közvélemény, amelyhez szorosan hozzákapcsolódik az ügyfelek által tapasztalt ügyfélkapcsolatok kezelésének minősége.Összességében tehát azt sikerült megállapítanom, hogy a banki szolgáltatásokkal kapcsolatos innovatív fejlesztésekre mutatkozik valós igény az ügyfelek részéről, azonban pénzügyi területen a személyes kapcsolattartás jelenleg nélkülözhetetlen és az elkövetkezendő években várhatóan ez nem is fog megváltozni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Brávácz Ibolya
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK
Pálosi Miklós
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, CRM, elektronikus kommunikáció, kapcsolati marketing, ügyfélkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:15
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet