Kapcsolati marketing bevezetése az Árivár Team Kft. biztonságtechnikai vállalkozásnál

Szentivánszky Sára (2020) Kapcsolati marketing bevezetése az Árivár Team Kft. biztonságtechnikai vállalkozásnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szentivánszky_Sára_Szakdolgozat_aláírt.pdf] PDF
Szentivánszky_Sára_Szakdolgozat_aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szentivánszky_Sára_összefoglalás.pdf] PDF
Szentivánszky_Sára_összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (204kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témaválasztásánál az elsődleges szempontom az volt, hogy olyan problémával foglalkozzak, melynek megoldását a gyakorlatban tudom hasznosítani. Így esett a választásom az Árivár Team Kft.-re, édesapám biztonságtechnikai vállalkozására, amihez a jövőben tervezek csatlakozni, sőt később akár át is venném. Beszélgetéseink során arra jutottunk, hogy bár a hosszú évek alatt jó törzsvásárlói hálót épített ki, jelenleg formális vevői kapcsolattartási rendszere nincs, és a megrendelők adatait sem tartja strukturáltan számon. Ez hátrány lehet számára a versenytársakkal szemben, hiszen napjainkban egyre hangsúlyosabb az ügyfelek számára a kommunikáció és, hogy első kézből kapjanak információt. Így relevánsnak tartom megvizsgálni, hogy egy CRM rendszer kiépítése megoldást jelenthet-e számára. A szakirodalom kutatásom középpontjában ezek alapján a következő témakörök állnak. A marketing fogalma, marketing eszközrendszere, azon belül is a markertingkommunikáció. Majd ismertetésre kerül a piaci környezet, hogy milyen az új fogyasztó, hogyan alakult át az információkeresési magatartás, amely nagyban befolyásolja napjaink marketingjét. Végül az ügyfélkapcsolat menedzsment fogalma, alkalmazása, előnyei és hátrányai kerülnek tisztázásra, a kapcsolati marketing tekintetében. Az önálló kutatásomban először arra kerestem a választ egy interjú keretében, hogy pontosan milyen problémákat okoz jelenleg a vállalkozásnak a vevői kapcsolattartás formalizált rendszerének teljes hiánya. Az Árivár Team Kft. nem rendelkezik jelenleg semmilyen adatbázissal, amely a vásárlói adatokat tartalmazza és az ügyfélkapcsolatokat sem kezeli tudatosan. Ennek oka, hogy nincs a vezetőnek ideje ilyesmivel foglalkozni. Eddig komoly problémát a rendszer hiánya még nem jelentett egy-két eset kivételével, de ettől függetlenül nagy segítség lenne a cég számára, ha rendelkeznének egy egységes adatbázissal. Fontos kiemelni a hosszú távú tervezést is, hiszen amennyiben a vállalkozás generációváltáson gondolkodik, akkor egy vevői adatbázis átadása, valamint egy már előzetesen kialakított tudatos ügyfélkapcsolat kezelés támogatna. Megvizsgáltam a helyzetet a magán és céges ügyfelek szempontjából is. A célom az volt, hogy egy kérdőív segítségével kiderítsem milyen jellegű és gyakoriságú kapcsolattartás lenne hasznos, ha egyáltalán hasznos lenne számukra. Ahhoz pedig, hogy el tudjam őket érni, az adataikat a meglévő árajánlatokról egy excel táblázatba gyűjtöttem. A kutatásom alapján levonható következtetés, hogy a tájékoztatással kapcsolatban az igények különbözőek és ez alapján csoportokra vagy személyre kell szabni a megkereséseket. Érdemes arra is hangsúlyt fektetni, hogy a cégeket és a magánszemélyeket külön kezelje a vállalkozás, mert mindkét csoportban jelentős a megrendelők száma, de eltér a véleményük a kommunikációról. A megrendelőknek automatikusan egy profilt kellene létrehozni, melyben megtalálhatóak a személyes adatai, a rendszerének típusa és telepítési ideje valamint azok a témakörök melyekben szeretnének tájékoztatást kapni az Árivár Team Kft.-től. Ez a személyes profil lehetővé tenné, hogy nyomon kövesse a vevő és a telepítő is a karbantartás esedékességét, valamint egyénre szabottan lehetne tájékoztatni a megrendelőket az aktuális akciókról vagy új termékekről, attól függően ők mire kíváncsiak. Ezen felül egy hibabejelentő felület is létre lehetne hozni, amely jelentősen támogatná a vevő és az Árivár Team Kft. érdekeit is. Először is a bejelentő írásos formában küldené el a problémáját, valamint megjelölne, olyan időpontokat melyekben otthon tartózkodik, így ezek rögzítésre kerülnének az egyéb adatai és a meglévő rendszerének típusával összekötve a saját profiljában. Összegezve a dolgozatomat, az új marketing kommunikációs eszközöktől és módszerektől távolságot tartó Édesapámat sikerült meggyőzni róla, hogy erre igenis szükség van és nem csak újság- vagy facebook hirdetés lehet marketing, hanem van rengeteg olyan megoldást is, amit Ő is elfogad, és szívesen vág bele.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK
Dr. Réthi Gábor
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CRM, kapcsolati marketing, kis- és középvállalkozás - KKV, marketing, ügyfélkapcsolati menedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:13
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet