Vevői elégedettség mérése egy autókereskedés szempontjából

Váradi Krisztina (2020) Vevői elégedettség mérése egy autókereskedés szempontjából. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Váradi Krisztina_BA_szakdolgozat.pdf] PDF
Váradi Krisztina_BA_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Váradi Krisztina_BA_Témavázlat és összefoglaló.pdf] PDF
Váradi Krisztina_BA_Témavázlat és összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (479kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája az Autó-Derzbach Kft vevői elégedettségének mérése. A dolgozatom célja az, hogy betekintést nyújtsak az Autó-Derzbach Kft példáján keresztül egy vevőelégedettségi vizsgálatba, bemutassam, hogy a cég ügyfélköre milyen mértékben elégedett az általam felállított szempontrendszer alapján és az eredmények alapján javaslatokat tegyek annak érdekében, hogy a jövőben az elégedettségi szint növekedjen.A dolgozatomat egy rövid autóipar bemutatással kezdtem, melyben leginkább a visegrádi országokra fókuszáltam. Ezt a Skoda autómárka története követte, amit bővebben, évről-évre mutattam be. Az autóipart befolyásoló Európai Uniós intézkedéseket is fontosnak találtam megemlíteni a károsanyag-kibocsátás témakörében. Miután kifejtettem az erre vonatkozó intézkedések céljait, kitérek egy lehetséges megoldásra ennek fejében, a közösségi autómegosztásra.Dolgozatom következő nagy fejezete a szolgáltatások világáról szól, amiben kitérek annak típusaira, fontosságaira és az ehhez kapcsolódó modellekre is. Az ezt követő fejezetben a vevői elégedettség volt a tematika. A szakdolgozatom legfontosabb elméleti hátterét adja ki ez a fejezet, így ennek a tudásnak a megszerzése után tudtam releváns kutatást végezni a választott cégem vevői elégedettségvizsgálatában. A második részében a dolgozatnak, pontosabban az ötödik fejezettől foglalkozok magával a választott cégem vizsgálatával. Összefoglaltam az Autó-Derzbach Kft. tevékenységét, mindennapi működését, kitértem a cég minőségpolitikájára és az érdekelt feleivel szemben felállított követelményeire.Ezt követően a hatodik fejezetben kifejtettem kutatásom célját és a mérésem módszereit. Az elemzésem célkitűzése az volt, hogy megvizsgáljam, milyen befolyásoló tényezők hatnak egy autókereskedés és szerviz ügyfeleire abból a szempontból, hogy mennyire tartják fontosnak az adott tényezőt és ezzel egyetemben mennyire elégedettek vele. A végzett felméréseim adatait elemeztem, kiértékeltem, majd eredményeimet diagramok segítségével szemléltettem és ismertettem, végül pedig következtetéseket vontam le, majd ezután esetleges lehetőségeket, javaslatokat tettem a hiányosságok javításának érdekében. A felállított hipotéziseimet a dolgozat folyamán megerősítettem, illetve cáfoltam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Bán Erika
Belső
főiskolai docens, Számvitel Tanszék, PSZK
Derzbach Lászlóné
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autókereskedelem, elégedettség, elégedettségvizsgálat, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, szolgáltatásminőség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:12
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet