Vevői elégedettség mérése egy autókereskedés szempontjából

Váradi Krisztina (2020) Vevői elégedettség mérése egy autókereskedés szempontjából. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Váradi Krisztina_BA_szakdolgozat.pdf] PDF
Váradi Krisztina_BA_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Váradi Krisztina_BA_Témavázlat és összefoglaló.pdf] PDF
Váradi Krisztina_BA_Témavázlat és összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (479kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája az Autó-Derzbach Kft vevői elégedettségének mérése. A dolgozatom célja az, hogy betekintést nyújtsak az Autó-Derzbach Kft példáján keresztül egy vevőelégedettségi vizsgálatba, bemutassam, hogy a cég ügyfélköre milyen mértékben elégedett az általam felállított szempontrendszer alapján és az eredmények alapján javaslatokat tegyek annak érdekében, hogy a jövőben az elégedettségi szint növekedjen.A dolgozatomat egy rövid autóipar bemutatással kezdtem, melyben leginkább a visegrádi országokra fókuszáltam. Ezt a Skoda autómárka története követte, amit bővebben, évről-évre mutattam be. Az autóipart befolyásoló Európai Uniós intézkedéseket is fontosnak találtam megemlíteni a károsanyag-kibocsátás témakörében. Miután kifejtettem az erre vonatkozó intézkedések céljait, kitérek egy lehetséges megoldásra ennek fejében, a közösségi autómegosztásra.Dolgozatom következő nagy fejezete a szolgáltatások világáról szól, amiben kitérek annak típusaira, fontosságaira és az ehhez kapcsolódó modellekre is. Az ezt követő fejezetben a vevői elégedettség volt a tematika. A szakdolgozatom legfontosabb elméleti hátterét adja ki ez a fejezet, így ennek a tudásnak a megszerzése után tudtam releváns kutatást végezni a választott cégem vevői elégedettségvizsgálatában. A második részében a dolgozatnak, pontosabban az ötödik fejezettől foglalkozok magával a választott cégem vizsgálatával. Összefoglaltam az Autó-Derzbach Kft. tevékenységét, mindennapi működését, kitértem a cég minőségpolitikájára és az érdekelt feleivel szemben felállított követelményeire.Ezt követően a hatodik fejezetben kifejtettem kutatásom célját és a mérésem módszereit. Az elemzésem célkitűzése az volt, hogy megvizsgáljam, milyen befolyásoló tényezők hatnak egy autókereskedés és szerviz ügyfeleire abból a szempontból, hogy mennyire tartják fontosnak az adott tényezőt és ezzel egyetemben mennyire elégedettek vele. A végzett felméréseim adatait elemeztem, kiértékeltem, majd eredményeimet diagramok segítségével szemléltettem és ismertettem, végül pedig következtetéseket vontam le, majd ezután esetleges lehetőségeket, javaslatokat tettem a hiányosságok javításának érdekében. A felállított hipotéziseimet a dolgozat folyamán megerősítettem, illetve cáfoltam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autókereskedelem, elégedettség, elégedettségvizsgálat, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, szolgáltatásminőség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:12
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet