Egy gazdasági szervezet IT aspektusú bemutatása

Maska Mirabella (2021) Egy gazdasági szervezet IT aspektusú bemutatása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Maska-Mirabella_VS2QDR_FOSZK_záró-dolgozat_2020 végleges1.pdf] PDF
Maska-Mirabella_VS2QDR_FOSZK_záró-dolgozat_2020 végleges1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Összefoglalás_Maska_Mirabella_VS2QDR.pdf] PDF
Összefoglalás_Maska_Mirabella_VS2QDR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatom célja az volt, hogy bemutassam a gazdasági szervezet IT aspektusait, mert véleményem szerint fontos hangsúlyt kell fektetni a gazdasági szervezetek IT munkájára. Szerettem volna szemléltetni az IT, avagy az Információs Technológia fogalmát, annak jellemzőit, szerepét egy vállalat működésében. Továbbá fontosnak tartottam megemlíteni a számítógépes technológia történetét, a számítógépgenerációkat és azok tulajdonságait. Ahogyan folyamatosan növekszik a vállalatok által előállított és magukba szívott információk képezte adattömeg, úgy az adattárolás kezelése egyre nagyobb problémát jelent az informatikai részlegek számára. A vállalatok számára komoly kihívást jelent ez a terület, így dolgozatomban kitértem az adattárolókra, melyek a RAM, ROM, PROM, EPROM, EEPROM és a Flash memória típusok. A következő téma az adatbázisok, adatbázis rendszer ismertetése. A szakmai gyakorlatomat egy vállalat IT területén végeztem, így ennek következtében dolgozatom további részében, bemutattam egy Információs Technológia munkaterületeit, illetve a gyakorlati helyem az IT Helpdesk munkakőr betekintésébe, illetve a Helpdesk előnyeit és hátrányait szemléltettem. Bemutattam a szakmai gyakorlati helyem, körülbelül 20 éve működő IT szakterület, széles körével foglalkozó informatikai tanácsadó vállalat, United Consult K2 Kft. egy szoftverfejlesztő cég bemutatása, feladatköre és kapcsolata egy nagyobb vállalattal a Vodafone Magyarország Zártkörűen Működő Részvénytársasággal. Végezetül a Vodafone munkaterületeit, azon belül az IT Helpdesk területet és annak rendszereit mutattam be, melyek a következők, az IDM jogosultságkezelő rendszer, Service Desk, Wizard, CCSS XFLOWER, OID MANAGE és Active Roles rendszerek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatrögzítés, gazdasági informatika, help-desk, information technology, információfeldolgozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:12
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet